امروز: سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

استاندار هرمزگان،شهرسازان باید نگاه عالمانه به آینده یک شهر را وظیفه خود بدانند

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت، شهرسازان باید نگاه عالمانه و هوشمندانه به آینده یک شهر را از وظایف خود بدانند.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان, ابراهیم عزیزی در همایش شهرساز با بیان اینکه اولین قدم در علم شهرسازی قبول یک تعریف مناسب از آن است اظهار داشت: تعریفی که بیشترین موافق را در بین صاحب نظران شهرسازی دارد این است که مطالعه, طرح ریزی و توسعه شهرها باید با در نظر گرفتن احتیاجات اقتصادی و اجتماعی و همچنین پاسخگوی نیاز های جمعی مردم باشد.

وی اضافه کرد: اگر در شهرسازی و علم آن و مسیر این مهم, مشکلات و نیازهای شهری و خواسته های مردم مورد توجه قرار نگیرد این مجموعه ناقص است.

وی گفت: در مقوله شهرسازی نمی توانیم فاصله ای بین نیازهای اقتصادی, اجتماعی و حتی فرهنگی قائل شویم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: حرکت به سوی یک رشد هوشمند و دست یابی به یک شهر کامل باید از اهداف شهرسازان ما باشد و قطعا نگاهی عالمانه و هوشمندانه به آینده یک شهر را از وظایف خود بدانند.

عزیزی بیان داشت: علم شهرسازی زمانی می تواند به ظهور و بروز برسد که دایره ای هماهنگ و پاسخگو را در آن ایجاد کنیم. وی با تاکید بر اینکه نباید گذشته معماری ایران را از یاد ببریم ابراز داشت: امروز نگاه شهرسازان ما باید با توجه به الگوهای بومی بوده و دوران هایی که معماری درخشانی دارد می تواند مورد استفاده کنونی قرار گیرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1205

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge