امروز: جمعه 21 ارديبهشت 1403 برابر با 10 می 2024

بندر شهید رجایی رتبه نخست ترانزیت کالا را در بین بنادر کشور به خود اختصاص داد

میناب نیوز:نخستین همایش توسعه ترانزیت از بنادر جمهوری اسلامی ایران با شعار بنادر دروازه ترانزیت بین المللی در تهران گشایش یافت وبندرشهید رجایی رتبه نخست ترانزیت کالا و بندرلنگه درزمینه رشد ترانزیت در بین بنادر کشورحائزرتبه شدند .

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریا نوردی استان هرمزگان ، دراولین همایش توسعه ترانزیت از بنادر جمهوری اسلامی ایران موضوعاتی همچون ضرورت سرمایه‌گذاری غیردولتی‌ها در پس‌کرانه بنادر"،" مدیریت یکپارچه حمل و نقل" و" توسعه حمل و نقل ترکیبی و توجه به مهندسی حمل و نقل " محورهای بود که مورد بحث معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی قرار گرفت .

وی همچنین شبکه‌های حمل و نقلی، ناوگان، زیرساخت‌های حمل و نقل، مدیریت تخصصی، توسعه حمل و نقل ترکیبی و اتصال به کریدورهای عبوری را سایر عوامل تعیین کننده در توسعه ترانزیت برشمردو تصریح کرد: کمیته توسعه ترانزیت در سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل خواهد شد که این کمیته ترکیبی از بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، انجمن‌ها، بانک‌ها، گمرک و از این قبیل است. راه اندازی واجرای سامانه هوشمند در حوزه ترانزیت کالا" یکی از اقدامات مهم گمرک ایران است که با هدف یکپارچه سازی وتمرکز دراین حوزه صورت گرفته که 90 درصد آن بشکل عملیاتی درگمرک بندرشهید رجایی بعنوان اولین گمرک دربنادر ایران درحال اجراست .

همچنین بهره برداری از طرح توسعه بندر شهیدرجایی بعنوان یکی از پروژه های مهر ماندگار ازجمله اقدامات مهم سازمان بنادردرجهت توسعه بخش ترانزیت دربنادر کشوربشمار می رود. دراین همایش بندرشهیدرجایی رتبه نخست درامر خدمات ترانزیتی وکالاهای غیر نفتی ایران رادربین بنادر کشور به خود اختصاص داد وبه پاس خدمات صورت گرفته وزیر ساختهای ایجاد شده در راستای توسعه در این بخش مهم لوح تقدیری به علی اکبر صفایی مدیرکل بنادر و دریا نوردی استان هرمزگان اهدا شد و از مسئولین مربوطه در معاونت دریایی و بندری این اداره کل تقدیر شد.

همچنین به پاس تلاشهای انجام شده درامر توسعه ورشد ترانزیت کالا از اسماعیل مکی زاده مدیر اداره بنادرو دریانوردی شهرستان بندرلنگه دراین همایش قدردانی شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1202

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge