امروز: جمعه 14 ارديبهشت 1403 برابر با 02 می 2024

حذف تدریجی آب آشامیدنی از آبیاری فضای سبز بندرعباس

میناب نیوز : مصرف آب آشامیدنی در آبیاری فضای سبز شهر بندرعباس برای مقابله با بحران بی‌آبی در بندرعباس کاهش یافت.

به گزارش میناب نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، شهرداری  بندرعباس مصرف آب آشامیدنی در بندرعباس را از 120 لیتر در ثانیه به شصت لیتر در ثانیه کاهش داد.

این موضوع در نشست شورای هماهنگی بحران هرمزگان به تصویب رسیده بود. نزدیک به 8 درصد از آب آشامیدنی مردم بندرعباس برای آبیاری فضای سبز این شهر استفاده می‌شود.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز بندرعباس گفت : برای کاهش مصرف آب در بخش فضای سبز، آب آشامیدنی از آبیاری هشت بوستان و پنج بلوار شهر بندرعباس حذف شد. خادم افزود : اکنون با نصب مخزن از آب غیر شرب در آبیاری فضای سبز بندرعباس استفاده می‌شود.

وی گفت : با توجه به بحران کم‌آبی شهر بندرعباس ، به‌تدریج استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز شهر بندرعباس حذف خواهد شد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز بندرعباس افزود : با مدیریت بهینه مصرف آب و استفاده از آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای ، کاشت گیاهان خشکی‌پسند و تصفیه پساب شهر ، در تلاش هستیم که این میزان از مصرف آب شرب نیز در آبیاری فضای سبز شهری کاهش یابد.

خادم گفت : استفاده از پساب تصفیه‌شده شهر بندرعباس برای آبیاری فضای سبز شهر نیازمند موافقت شرکت آب و فاضلاب است که در این زمینه در حال مذاکره هستیم.

اکنون سرانه فضای سبز در شهر بندرعباس شش مترمربع است که با استاندارد کشوری که دوازده متر مربع است فاصله دارد.

به علت خشکسالی و کاهش بارندگی بندرعباس 400 لیتر در ثانیه کمبود آب آشامیدنی دارد .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1282

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge