امروز: چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 برابر با 08 می 2024

ایجاد فضای آرامش، امیدواری و نشاط اجتماعی وظیفه اصلی مطبوعات است

میناب نیوز:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در دیدار با أعضای خانه مطبوعات هرمزگان گفت: ایجاد فضای آرامش، امیدواری و نشاط اجتماعی وظیفه اصلی مطبوعات است.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی ضمن تأکید به فرمایش امام خمینی(ره) در خصوص این که دنیا بر اساس تبلیغات اداره می شود افزود: نقش مطبوعات در تبلیغات نقش به سزایی است و رهبر معظم انقلاب نیز تقوای رسانه ای را از مهم ترین ارکان حوزه رسانه معرفی کرده اند.

وی افزود: از محاسن و مزیت های مطبوعات در استان ها این است که می توانند توانمندی های یک استان را در سطح کشور معرفی و مطرح کنند و نگاه مردم را به آن حوزه عوض کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اذعان داشت: استان هرمزگان داراری ریشه های غنی فرهنگی است و مطبوعات می توانند با کار علمی و کارشناسی این فرهنگ عظیم را به صورت شایسته و در خور شأن معرفی کنند.

مرشدی معرفی مشکلات در حوزه های مختلف را از دیگر رسالت های مطبوعات دانست و تصریح کرد: انتقال این مشکلات باعث می شود مسئولان به حل و فصل آن همت بگمارند و در این رابطه نیز مردم به عنوان نمایندگان مردم محسوب می شوند.

وی یادآور شد: ایجاد فضای آرامش در جامعه نقش و رسالت اصلی مطبوعات است به ویژه در برهه زمانی کنونی که کشور در مواجهه با اقسام و انواع حملات و تحریم هاست و سعی دارند مردم را از این طریق از نظام و انقلاب مأیوس کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در ادامه گفت: مطبوعات در خط مقدم مبارزه با توطئه های دشمن قرار دارند و خبرنگاران سربازان گمنام خط مقدم جبهه جنگ نرم هستند و به بهترین شکل توطئه های آن ها را خنثی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مرشدی انعکاس دستاوردهای انقلاب و نظام را از دیگر وظایف خطیر مطبوعات برشمرد و افزود: این اقدام مطبوعات که تاکنون به شکل قابل تحسینی صورت گرفته است باعث ایجاد امیدواری در میان مردم شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که دشمن به صورت مستمر ایجاد کرده است روز به روز شاهد پیشرفت نظام و انقلاب در عرصه های مختلف هستیم به گونه ای که در بسیاری از حوزه ها جزء ده کشور مطرح دنیا می باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اذعان داشت: به اذعان همگان انقلاب اسلامی ایران باعث ایجاد بیداری اسلامی در جهان شد که این اتفاق سرنگونی دست نشانده های دشمنان را در کشورهای اسلامی به دنبال داشت از همین رو هم اکنون ایران اسلامی در حساس ترین برهه قرار دارد و برای عبور از این گردنه نیازمند اتحاد، هم دلی و تعامل بخش های مختلف هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین مرشدی درباره نحوه حمایت از مطبوعات خاطرنشان کرد: درک واقعی مسئولان از جایگاه مطبوعات در نوع و کیفیت حمایت ها بسیار تعیین کننده است و در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد توان خود از هیچ گونه کمک و حمایتی دریغ نخواهد کرد.

در ادامه این نشست رئیس، مدیرعامل و أعضای خانه مطبوعات استان ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به معرفی مطبوعات استان و بیان وضعیت آن ها پرداختند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1462

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge