امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

هرمزگان با عطر شکوفه های درختان انبه به استقبال بهار می رود

میناب نیوز : گلدهی درختان انبه استان هرمزگان در شهرستانهای میناب ، رودان و بندرعباس آغاز شد.

 به گزارش میناب نیوز : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مدیر باغبانی با بیان این خبر گفت: در اسفندماه درختان انبه به گل می نشینند و گلدهی انبه تا فروردین ماه ادامه داشته و برداشت محصول انبه نیز از خرداد ماه آغاز می شود.

سید امیر حمزه بهاری سطح زیر کشت انبه را 2هزار و 800 هکتار و تولید سالیانه بیش از 15هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت : بیشترین سطح زیر کشت انبه در شهرستان میناب در سطح یکهزار و 653 هکتار است و پس از آن در شهرستانهای رودان ، بندرعباس و جاسک می باشد.

وی اظهار داشت : شرایط اقلیمی استان هرمزگان در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس جهت کشت و پرورش میوه های گرمسیری و انبه بسیار مناسب است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی با اشاره به پوشش بیمه محصولات کشاورزی درختان انبه تصریح کرد: به دلیل خسارتهای زیاد در اثر طوفان و تگرگ در سالهای گذشته و با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان دستورالعمل بیمه درختان انبه ابلاغ شده است و در این طرح درختان انبه بر اساس میزان تولید و سن و بصورت تک درختی بیمه می گردند.

وی با بیان اینکه این درختان در مقابل سرما ، گرما و باد گرم ، تگرگ ، سیل و بارانهای سیل آسا ، زلزله و طوفان و بارندگی در زمان تلقیح گل بیمه می شوند خاطر نشان کرد: کشاورزان تا پایان اسفند مهلت دارند برای انعقاد قرارداد بیمه به کارگزاران بیمه گر شهرستان خود مراجعه کنند.

شایان ذکر است انبه میوه ای گرمسیری است و یکی از منابع غنی ویتامین آ است همچنین دارای مقادیر کافی ویتامینهای C, B ، پتاسیم ،کلسیم و آهن است . از میوه نارس انبه جهت تهیه ترشی برداشت می گردد و میوه رسیده آن نیز طعمی شبیه مخلوطی از هلو و آناناس داشته و این میوه آبدار و شیرین گرمسیری که به سلطان میوه های آسیایی معروف است طرفداران بسیاری دارد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1533

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge