امروز: سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 برابر با 07 می 2024

هرمزگان باید پرچمدار اقتصاد دریا محور باشد / در این راه باید به سمت حرکت های علمی و عملی رفت

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان در مباحث دریایی باید به عنوان اول در این حوزه معرفی و شناسانده شود و در این راه باید به سمت حرکت های علمی و عملی رفت تا هرمزگان پرچمدار اقتصاد دریامحور باشد.

به گزارش  میناب نیوز ، جاسم جادری در نشست هماهنگی و بررسی برگزاری همایش اقتصاد دریامحور در استان هرمزگان، اظهار داشت: توسعه اقتصاد دریامحور نه تنها دغدغه استان است بلکه به دغدغه‌ای ملی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نظر معاون اول رئیس جمهوری در سفر اخیرش به استان هرمزگان نیز بر این بوده که هرمزگان به عنوان مرکز توسعه اقتصاد دریامحور کشور باشد، اضافه کرد: از همین رو کلید برگزاری همایش ملی توسعه و اقتصاد دریامحور را در هرمزگان را زده‌ایم.

استاندار هرمزگان تصريح كرد: مناسبت‌ ترین استان برای برگزاری همایش‌های مرتبط با توسعه دریامحور در کشور، هرمزگان است چرا که دارای صنایع دریایی و ساحلی بنیادی است.

جادری با بیان اینکه معرفی هرمزگان به عنوان متولی توسعه دریامحور در کشور، از اهمیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: برگزاری این همایش‌های ضرورت بالایی دارد که در این بین نیازمند تدوین ساختارهای مورد نیاز هستیم.

وی افزود: امروز در دنیا اقتصاد کشورها و اقتصاد جهانی حول دریا می‌چرخد و این در حالیست که در ایران با برخورداری از شش هزار کیلومتر ساحل دریایی، سهم تولید ناخالص ملی از راه فعالیت‌های دریایی تنها دو درصد از کل است.

جادری خاطرنشان كرد: هرمزگان در مباحث دریایی باید به عنوان اول در این حوزه معرفی و شناسانده شود و در این راه باید به سمت حرکت های علمی و عملی رفت تا هرمزگان پرچمدار اقتصاد دریامحور باشد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2043

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge