امروز: یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 برابر با 05 می 2024

عملیات اجرایی بخش نخست فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی آغاز شد

میناب نیوز:عملیات اجرایی بخش نخست فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی بندرعباس با حضور دكتر اسحاق جهانگيري معاون اول رئیس جمهور و دكتر جاسم جادري استاندار هرمزگان آغاز شد.

به گزارش میناب نیوز، در این مراسم "دكتر عباس آخوندی" وزیر راه و شهرسازی، "محمد سعید نژاد" مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، "دكتر جاسم جادری" استاندار هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی دیگر از مقامات کشوری و استانی حضور داشتند.

 بنا براین گزارش، بخش نخست فاز 3 شامل 442 متر ساخت اسکله به عمق 16 متر و لایروبی یک میلیون و 650 هزار مترمکعب لایروبی غرب حوضچه سوم این بندر می باشد، که با حضور معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه عملیات اجرایی آن آغاز شد.  

این طرح با سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در مدت 18 ماه اجرایی می شود.

 گفتنی است، فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی که شامل احداث 1500 متر اسکله، 5 میلیون متر مکعب لایروبی و احداث 55 هکتار محوطه کانتینری می باشد، نیازمند 500 میلیون دلار سرمایه گذاری است.

 با اجرای کامل فاز 3 بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از 6 میلیون به 8 میلیون TEU افزایش می یابد؛ ضمن اینکه ایجاد محوطه های کانتینری و کانتینر یخچالی، استقرار شرکت های بخش خصوصی جدید، اشتغالزایی در بخش های بندری و دریایی و تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی در خلیج فارس از جمله مزایای توسعه بزرگترین بندر تجاری کشور است.

 لازم به ذکر است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 100 میلیون تن کالا در فاصله 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد و بیش از 55 درصد صادرات و واردات 70 درصد ترانزیت کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

 این بندر ضمن بهره مندی از حدود 40 پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، توانایی پهلودهی به انواع کشتی های اقیانوس پیما را داراست و با برخورداری از 18 دستگاه جرثقیل دروازه ای(گنتری کرین) و 2400 هکتار محدوده عملیاتی و پسکرانه، تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری کشور را بر عهده دارد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 455

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge