امروز: یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 برابر با 04 می 2024

بهره برداري از قطعه دوم باند دوم بزرگراه سه راهي ميناب ـ رودان

میناب نیوز:با حضور وزير راه و شهرسازي  قطعه دوم باند دوم بزرگراه سه راهي ميناب ـ رودان بهره برداري رسید

به گزارش میناب نیوز، عباس آخوندي  به اتفاق مديركل راه و شهرسازي هرمزگان و جمعي از مسوولان وزارتي و استاني از روند ساخت جاده در شرق استان بازديد به عمل آورد.  

بازديد وزير راه و شهرسازي در حالي از اين محورها صورت گرفت كه دولت تدبير و اميد توجه ويژه اي به محورهاي ارتباطي شرق هرمزگان در دستور كار قرار داده است.  

عباس آخوندي در اين روز پس از بازديد از احداث باند دوم سه راهي ميناب ـ ميناب از قطعه دوم باند دوم بزرگراه محور سه راهي ميناب ـ رودان بهره برداري كرد.  

وي در مراسم بهره برداري از اين محور با اشاره به سياست هاي دولت در توسعه شرق استان هرمزگان گفت: استان هاي هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سيستان و بلوچستان در عين اينكه در كنار درياي عمان و خليج فارس قرار دارند منبع اصلي ثروت ايران نيز هستند از اين رو در نظر داريم راه هاي دسترسي از خرمشهر تا چابهار كشيده شود.

وي اضافه كرد، اين اتفاق هم مي تواند زمينه توسعه استان هاي مذكور را فراهم كند هم پشتوانه مهمي براي كشور باشد.

 وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه اين محور بصورت قطعه قطعه در حال توسعه است، افزود: به زودي 100 كيلومتر از بزرگراه عسلويه به سمت بندرعباس مورد بهره برداري قرار مي گيرد و قطعات ديگري از اين مسير نيز در استان هاي ذكر شده فعال مي كنيم تا بتوانيم خدمت خوبي به مردم ساحل نشين جنوب كشور كرده باشيم.

 دكتر آخوندي همچنين به توجه ويژه رئيس جمهور به مناطق جنوب كشور اشاره كرد و گفت: دكتر روحاني عمده سفرهايش را به محورهاي جنوب اختصاص داده است و تاكيد ويژه اي نيز بر اين امر دارد.

در همين راستا وزارت راه و شهرسازي بحث توسعه سواحل مكران را در دستور كار خود قرار داده است.

 وي همچنين با اشاره به محور سه راهي ميناب ـ رودان گفت: 7 كيلومتر از اين بزرگراه امروز مورد بهره برداري قرار گرفت كه اميدواريم 7 كيلومتر ديگر نيز از اين محور تا پايان سال به بهره برداري برسد.  

وي ابراز اميدواري كرد با بهره برداري از قطعات ديگر اين بزرگراه شاهد جاده مطلوب و استاندارد باشيم.  

وي همچنين به تسهيلات مسكن مهر اشاره كرد و گفت: خوشبختانه با رايزني هاي انجام شده با شوراي پول و اعتبار موفق شديم  ارزش تسهيلات مسكن مهر را به 30 ميليون تومان افزايش دهيم كه اميدواريم با اين اتفاق بخش عمده اي از كسري منابع نيز از اين طريق تامين شود.

 علي عليزاده مدير ساخت و توسعه راههاي استان نيز در مراسم بهره برداري از اين محور با حضور وزير راه و شهرسازي افزود: قطعه دوم باند دوم بزرگراه محور سه راهي ميناب ـ رودان به طول 14 كيلومتر و با اعتباري بالغ بر 270 ميليارد و 988 ميليون ريال احداث شده است.  

وي با بيان اينكه اين محور به لحاظ محور ارتباطي بين جنوب استان كرمان و استان سيستان و بلوچستان و مرزهاي شرقي كشور با استان هرمزگان اهميت ويژه اي دارد، تصريح كرد، ضرورت برقراري تردد ايمن و راحت وسايل نقليه در اين مسير راه و شهرسازي را بر آن داشت تا نسبت به ارتقاي مشخصات فني و احداث باند دوم محور از سه راهي ميناب به سمت رودان به طول 30 كيلومتر در قالب سه قطعه آغاز شد كه عمليات اجرايي قطعه دوم به طول 14 كيلومتر توسط شركت عمران سازه كاشيگري آغاز شد كه تاكنون7 كيلومتر آن تكميل شده و 7 كيلومتر ديگر نيز تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 458

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge