امروز: یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 برابر با 05 می 2024

آموزش و پرورش بهترین ظرفیت را برای فرهنگ سازی احسان و نیکوکاری دارد

میناب نیوز:معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري هرمزگان گفت: آموزش و پرورش بهترین ظرفیت در امر فرهنگ سازی احسان و نیکوکاری را در اختیار دارد چرا که دانش آموزان و فرهنگیان سفیران شایسته ای در این عرصه خطیرهستند.

به گزارش میناب نیوز، دكتر رضا برومند در مراسم آغاز اکرام فاطمی در آموزشگاه ابتدایی دخترانه شاهد ناحیه یک بندرعباس با اشاره به اهمیت مقوله نیکوکاری در جامعه، عنوان كرد: مهمترین بستر برای تحقق کار فرهنگی درعرصه احسان و نیکوکاری نهاد خانواده ومدرسه است که در پیوند این دو الگوهای حمایتی به جامعه تسری یافته و در میان اقشار مختلف نهادینه می شود.

وی درادامه به نقش ارزنده معلمان در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و بیان داشت: معلم محور تعلیم و تربیت است و اگر درخروجی کارشاهد تجلی روحیه تعاون و همکاری درجامعه هستیم این مهم مدیون تلاش فرهنگیان درسنگرمدرسه است. 

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري هرمزگان در ادامه افزود: غایت تعلیم و تربیت، انسان سازی و آینده سازی است و از آنجایی که آینده کشور به دست دانش آموزان رقم می خورد هدف اصلی تعلیم و تربیت را باید در انسان سازی جستجو کرد و این امر رسالت معلمان را دشوارترمی سازد.

برومندهمچنین خاطرنشان کرد: تربیت نسل امروز و آینده سازمستلزم برنامه ای ریزی صحیح  است که براساس راهبردهای نوین باید اعمال گردد.

معاون استاندارهرمزگان در پایان ضمن قدردانی ازاهتمام آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس در جهت برگزاری مراسم اکرام فاطمی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ نیکوکاری در دین مبین اسلام یک وظیفه و رسالت است که برعهده فرد فرد جامعه مسلمانان گذاشته شده است.

شايان ذكر است؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز دراین آیین گفت: گسترش و تقویت فضای یکرنگی و اعتماد میان مردم و مسولین جامعه  باعث رشد و توسعه سرمایه های اجتماعی و انسانی می شود.

علی کرم پوربا تاکید بر اجرای آیین حسنه اکرام فاطمی درمدارس افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از نهادهایی است که همواره در راه اصول و ارزشهای اسلامی حرکت می کند و موجب ایجاد وحدت و همدلی مردم در جامعه می شود.

وی در ادامه بیان داشت :اکرام فاطمی، شور نیکوکاری  و همدلی و همبستگی با حضوردانش آموزان به عنوان آتیه سازان کشورمعنا خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان یادآورشد: جشن نیکوکاری نمادی از همبستگی و همدلی و مشارکت آحاد جامعه است  و در واقع فرهنگ احسان و اطعام در حمایت از نیازمندان با این رویکرد نهادینه و در جامعه تجلی پیدا می کند.

مدير كل كميته امداد امام خميني (ره) هرمزگان نیز در این آیین با بیان اینکه جشن نيكوكاري  با " شعار اكرام فاطمي، شور نيكوكاري" از امروز در مدارس هرمزگان آغاز شد، افزود: ترويج فرهنگ نوع دوستي، جمع آوري كمك هاي نقدي و غير نقدي شهروندان براي اقشار نيازمند جامعه  از اهداف برگزاري جشن نيكوكاري است.

مرتضي موصلي افزود: برگزاري جشن نيكوكاري در مدارس ،استقرار  پايگاه هاي مردمي محلات و ميعادگاه هاي نماز جمعه از برنامه هاي روزهاي شور نيكوكاري است که ازسیزدهم تا پانزدهم اسفند انجام می شود

گفتنی است در این مراسم دانش آموزان دبستان دخترانه شاهد به اجرای برنامه های متنوع هنری پرداختند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 543

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge