امروز: یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 برابر با 05 می 2024

ثبت محدوده های اکتشافی و معدنی اینترنتی خواهد شد

میناب نیوز:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌های معدنی کلیه محدوده‌های معدنی کشور برای رؤیت عموم در سامانه کاداستر معدن بارگذاری می شود

به گزارش میناب نیوز ، کلیه محدوده‌های اکتشافی و معدنی استان برای رؤیت عموم در سامانه اینترنتی بارگذاری می شود.

خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان این مطلب، گفت: به دنبال سیاست ها و برنامه های اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عملیاتی شدن پروژه «کاداستر معادن» این سامانه از 16 اسفند ماه سال جاری در استان هرمزگان آغاز به کار خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: سامانه کاداستر معادن به عنوان بخشی از طرح ایجاد، سامانه اطلاعات مکانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کشور عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه از شنبه در استان اجرایی خواهد شد، افزود: از این پس ثبت درخواست‌های جدید محدوده های اکتشافی و صدور مجوز    برداشت جهت پروژه های عمرانی از طریق سامانه کاداستر اینترنتیhttp://cadastr.mimt.gov.ir انجام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌های معدنی کلیه محدوده‌های معدنی کشور برای رؤیت عموم در سامانه کاداستر معدن بارگذاری می شود.و با اجرایی شدن این سامانه تمام روال‌های کاغذی در فرآیندهای صدور مجوزهای بخش معدن حذف و سامانه به صورت مکانیزه، اقدام به صدور پروانه اکتشاف،‌ گواهی کشف و پروانه بهره برداری در قالب فرم‌های جدید و تک برگی خواهد کرد که از ضریب امنیتی بالایی برخوردارند.

وی در ادامه افزود: براساس قانون و بخشنامه های مربوطه و برای شفاف‌سازی و چابک شدن سیکل درخواست صدور پروانه‌های اکتشاف و صدور مجوزهای معدنی این طرح در حال انجام است.

وی با اشاره به سیاستهای برنامه توسعه معدنی کشور تصریح کرد: در تهیه طرح کاداستر اصول ایمنی رعایت شده است.

 

قاسمی افزود: با استفاده از یک سری برنامه‌های نرم افزاری در زمینه اطلاعات جغرافیایی و مکانی این طرح تهیه شده است. وی گفت: متقاضیان اکتشافی از طریق اینترنت و یا کافی نت ابتدا در سامانه مذکور ثبت نام و پس از ارسال مدارک لازم، جهت احراز هویت به سازمان استان مراجعه می نمایند و سپس کارشناسان سازمان آن را بررسی و کنترل نموده و چنانچه مغایرتی در اطلاعات مشاهده نگردید، پس از فعال سازی حساب کاربری، متقاضی می تواند از طریق اینترنت با مشاهده محدوده های اکتشافی و معدنی ثبت شده قبلی و سایر محدوده ها از قبیل مناطق حفاظت شده مربوط به سازمان محیط زیست، تقاضای ثبت محدوده نمایند و متقاضی درخواست اکتشاف پس از ثبت درخواست خود، محدوده آزاد را در کارتابل خود دریافت نموده و توسط فرم ادامه کار به سازمان استان جهت پیگیری و ادامه موضوع ارسال می‌نماید.

وی گفت: سازمان، استعلامات لازم از دستگاههای اجرایی را طبق اصلاحیه ماده 24 قانون معادن انجام می‌دهد و پس از جوابیه استعلام و تکمیل سایر مدارک لازم صدور پروانه اکتشاف به صورت اینترنتی دریافت خواهد نمود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 545

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge