امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

رشد قبولی كنكور در میناب از میانگین استان بالاتر است

میناب نیوز:مدیركل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اهمیت آموزش گفت: رشد قبولی كنكور در شهرستان میناب بالاتر از میانگین استان است .

به گزارش میناب نیوز،احمد آخوندی در نشست شورای اداری بهمن ماه میناب ،رشد قبولی در میناب را 19درصد بالا تر از استان دانست و افزود: تلاش می شود درصد قبولی در كنكوردر سایر نقاط استان هم افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 82 درصد مدارس استان در نوبت صبح اداره می‌شود و 18 درصد به صورت گردشی و یا در نوبت بعد از ظهر اداره می‌شوند.

وی تنظیم سند ملی آموزش و پرورش را مهمترین حركت در راستای آموزش و پرورش در كشور نام برد و اضافه كرد: تمام حركات چه از نظر محتوایی و چه از حیث ظاهری باید مبتنی بر این سند باشد.

این مسوول ادامه داد: هم اكنون فضاهای آموزشی برای تفكیك پایه‌ها به اندازه كافی نیست و این كار سخت و مشكل است اما مجوز آن به ادرات و روسای آن در شهرستان‌ها داده شده تا به شرط وجود فضا به این سمت حركت كنند.

وی عنوان كرد: برای سال آینده نظام آموزشی به صورت 6-3-3 یعنی از اول تا ششم ابتدایی دایر خواهد شد و اقدامات و جلسات توجیهی و آماده سازی فضای جامعه جهت پذیرش این نظام برای معلمان و خانواده‌ها در حال برگزاری و برنامه‌ریزی است.

آخوندی بیان داشت: رسیدن جامعه به این باور كه آموزش و پرورش به رشدی رسیده كه می‌تواند سرمایه‌های خود را به سر منزل مقصود برساند، كار این مجموعه را در رسیدن به اهداف سهل و آسان می‌كند.

وی با بیان این كه تا شش سال آینده نظام جدید آموزشی باید به ظرفیت كامل برسد از اصلاح ساعت آموزشی و مناسب سازی مدارس خبر داد و افزود: در هنرستان‌ها 40 ساعت كاهش و در مقاطع راهنمایی و متوسطه نیز ساعات درسی به 32 ساعت كاهش می‌یابد و از سال آینده یك روز در هفته نیز مدارس تعطیل می‌شوند.

وی از شهرستان میناب به عنوان شهری با ظرفیت بالای آموزشی نام برد و اظهار داشت: توجه به آموزش و پرورش به ویژه مقطع ابتدایی سبب توسعه پایدار و تربیت نیروی انسانی کارامد می شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 782
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge