امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

دولت در سالی که گذشت چه کاری برای هرمزگان انجام داد؟

میناب نیوز:استاندار هرمزگان در مصاحبه ای برخی از شاخص ترین عملکردهای دولت را در تمامی بخش های زیر ساختی و حیاتی هرمزگان شامل آب، راه، بهداشت و درمان، برق، اشتغال، صنعت، اقتصاد، مسکن، امنیت، بنادر و فرهنگی که در سال 90 اتفاق افتاده تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی ، با اشاره به اینكه اقدامات بزرگی در سال 90 برای خدمت رسانی به مردم توسط دستگاه های مختلف انجام شده، اظهار داشت: دولت در تمامی بخش های زیر ساختی و حیاتی هرمزگان شامل آب، راه، بهداشت و درمان، برق، اشتغال، صنعت، اقتصاد، مسکن، امنیت، بنادر و فرهنگی کارهای ماندگاری را آغاز و یا به بهرداری رسانده رسانده که می تواند زمینه ساز حرکت با سرعت مطلوب باشد.

وی با اشاره به پتانسیل های فراوان استان هرمزگان این منطقه را به خودرویی تشبیه کرد که هم اکنون همه چیز دارد و همه اجزای آن مرتب کار می کند اما شاید بنزینی برای حرکت ندارد.

استاندار کسب رتبه های برتر و اول کشور توسط استان هرمزگان در زمینه های کمیته آموزش، مشاغل خانگی، اشتغال، شورای فنی، کمیته نظارت بر پروژه های عمرانی و کمیته رسیدگی به طرح های عمرانی را نشانگر عملکردی مناسب و خوب دانست.

مسکن

عزیزی به بخش های مختلف زیر ساختی از جمله مسکن و مهیا بودن زمینه های رشد و توسعه این بخش اشاره کرد و افزود: امسال شش هزار و 500 واحد مسكن مهر از حدود 17 هزار واحد آماده و به مردم استان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: 10 هزار واحد

آب

وی دربخش دیگری از سخنان خود به آغاز عملیات آب شیرین كن یك میلیون مترمكعبی درهرمزگان اشاره كرد و بیان داشت: این پروژه در آینده كمكی بزرگ برای تامین آب شرب مردم منطقه خواهد بود.

نماینده عالی دولت دراستان هرمزگان با اشاره به وعده مسوولان استان به مردم برای تحویل دادن 300 هزارمترمكعب این آب شیرین كن اظهارداشت: این آب شیرین كن بخشی از نیازهای شرق كشور را تامین خواهد كرد.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی بزرگترین آب شیرین كن روستایی قشم با توان 33 هزار مترمكعب در شبانه روز اشاره کرد و گفت: بهره برداری از سد شمیل ونیان درآینده و با حضور شخصیت های كشوری آغاز می شود.

وی بیان كرد: عملیات اجرایی سد سرنی كه كمكی در جهت تامین بخشی از نیازهای استان می باشد درامسال كه سال جهاد اقتصادی است، آغاز شد

راه

استاندار هرمزگان در بخش راه و ترابری و بهره برداری از تونل دوم بندرعباس –حاجی آباد نیز گفت: افتتاح تونل دوم مسیر بندرعباس - حاجی آباد در سالجاری به یكی از مشكلات این مسیر خاتمه داده است.

عزیزی همچنین با اشاره به اینكه برای اجرایی كردن آزاد راه بندرعباس به سیرجان توافق اولیه خوبی صورت گرفته است،تصریح كرد: باید برای سرعت بخشیدن به این پروژه تلاش بیشتری از سوی مسوولان صورت پذیرد.

وی، افزایش دادن كیفیت راه های استان را از اولویت های استان در سال آینده خواند.

بنادر

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان درادامه سخنان خود به افتتاح 12 بندركوچك و چند منظوره در سالجاری اضافه كرد: اسكله نخل ناخدا یكی از نیازهای مردم جزیره هرمز است كه عملیات اجرایی آن در سال 90 آغاز شد كه امیدواریم هرچه زودتر آماده بهره برداری شود.

عزیزی با بیان اینكه درسالجاری دو شهر درهرمزگان افتتاح شد، افزود: امسال 350 هكتار اراضی به محدوده شهری استان اضافه شد.

بهداشت و درمان

استاندار هرمزگان با تاكید بر تلاش های صورت گرفته در جهت گسترش فضاهای بیمارستانی نیز گفت: بیمارستان های شهرستان بندرلنگه و سیریك در سال 90 به بهره برداری رسید و امیدواریم بیمارستان های بستك وبشاگرد نیز هرچه سریع تر آماده بهره برداری برای استفاده مردم باشد.

عزیزی با اشاره به اینكه تقویت و توسعه بیمارستان جاسك از مصوبات سفر رهبر فرزانه انقلاب به استان است، اظهارداشت: برای بهره برداری هرچه سریع تر آن باید تلاش شود.

وی انتقال آب از سد جگین به جاسك را یكی از اولویت های اصلی مدیریت استان برشمرد و خاطر نشان ساخت: 990 میلیارد ریال اعتبار برای از سد جگین به شهر جاسك درنظرگرفته شده است.

صنعت و اقتصاد

نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه برنامه ریزی و اقتصادی استان اختصاص داد و گفت: افتتاح كارخانه فولاد هرمزگان در سالجاری اقدامی بزرگ در راستای تبدیل شدن استان به یك منطقه صنعتی می باشد.

عزیزی اضافه كرد: امیداوریم بخش های دیگر صنعتی استان نیز هرچه زودتر با فراهم شدن زیرساخت های مورد نیاز و بخصوص در بخش های آب، برق و حمایت های بانكی هرچه زودتر آماده بهره برداری شوند.

وی یادآورشد: طی سال 90 تلاش خوبی در راستای ساماندهی صنایع غرب بندرعباس و كاستن از ضایعات آنها صورت گرفت.

این مقام مسوول با اشاره به اینكه ستادی برای ساماندهی صنایع غرب بندرعباس در استان تشكیل شده ، بیان داشت: این امر در سال آینده به فعالیت خود ادامه می دهد.

عزیزی گفت: منطقه غرب بندرعباس بایستی به تاثیرگذارترین، بهترین، موثرترین و قانونمند ترین نقطه استان و كشور تبدیل شود.

استاندارهرمزگان درادامه توازن در توسعه صنایع را یكی از شاخصه ها و مولفه های مهم در جهت توسعه پایدار خواند و اضافه كرد: شرق و غرب استان باید از فرصت های برابر جهت توسعه و آبادانی بهره مند شوند.

اشتغال

این مقام مسوول همچنین به حوزه اشتغال در سال 90 بعنوان یك موضوع مهم و محوری در دستوركار دستگاه های اجرایی و مدیران استان تاكید كرد و ادامه داد: ماموریت استان برای ایجاد اشتغال در سالجاری 38 هزار شغل بود كه با احتساب بخش مسكن و ساختمان برای بیش از 56 هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شد.

وی ایجاد اشتغال پایدار را از ضرورت های بخش كار استان دانست كه تحقق این امر موجب ساماندهی بسیاری از مشكلات استان می شود.

استاندار رسیدن نرخ بیكاری از 13 و 9 دهم درصد یه هشت و 9 دهم درصد را نشانگر تلاش مدیران، مسوولان و دست اندركاران بخش اشتغال و فعالان اقتصادی استان دانست.

وی بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار در هرمزگان را تكیه بر توانمندی های بخش كشاورزی استان معرفی كرد.

جذب نیرو و مجوز استخدام

این مقام مسوول با اشاره به اینكه سهمیه مناسبی را جهت جذب نیروی انسانی در دستگاه های هرمزگان از دفتر منابع انسانی ریاست جمهوری كسب كرده ایم، گفت: امیدواریم با این جذب نیروهای مورد نیاز، كارشناس، كاردان و موثر را برای دستگاه های استان و بخصوص در شهرستان ها تامین كنیم.

طرح نفوس مسکن

این مقام مسوول دراستان هرمزگان همچنین به اجرای طرح نفوس ومسكن در استان اشاره و اظهارداشت: نتایج بدست آمده از اجرای طرح نفوس و مسكن پایه اطلاعاتی مناسب جهت برنامه ریزی های كشوری و استانی فراهم كرده است.

وی تاكید كرد: نتایج طرح نفوس و مسكن تحلیل آماری مناسبی جهت برنامه ریزی در اختیار مدیران و برنامه ریزان استان قرار می دهد.

عزیزی با اشاره به بیانات رهبری در رابطه با حركت درآمد منابع نفتی به سمت انجام كارهای زیربنایی خاطرنشان ساخت: كسب درآمد های مالیاتی یك رسالت و وظیفه بوده و فصول درآمدهای مالیاتی یكی از سرفصل هایی است كه كشور و استان از آن بهره مند هستند.

وی افزایش كیفیت خدمات به مردم استان را نیز از ضرورت های استان هرمزگان در سال آینده بر شمرد.

حمل و نقل

استاندار هرمزگان درادامه سخنان خود به بخش حمل ونقل و شبكه های ارتباطی، دریایی، ریلی، هوایی و زمینی هرمزگان تصریح كرد: چنین استانی مستحق نگاه ویژه ای در بخش حمل و نقل می باشد.

عزیزی خاطرنشان ساخت: ظرفیت های بخش حمل و نقل، تجارت و بازرگانی از فرصت ها و امكانات مناسب هرمزگان جهت توسعه و رشد كشور و استان است كه باید به خوبی مدیریت و مورد بهره برداری صحیح و مناسب قرار گیرند.

وی به برگزاری اجلاس كمیته حمل و نقل كشوهای عضو همكاری های اقتصادی، اكو، كه در سال 90 در بندرعباس اشاره كرد و گفت: برگزار شدن این گونه نشست ها فرصتی طلایی برای هرمزگان در راستای شناخته شدن بیشتر می باشد.

این مقام مسوول ادامه داد: پس از نشست كمیته حمل و نقل كشوهای عضو همكاری های اقتصادی، اكو، اولین قطار بندرعباس به آلماتی حركت كرد.

عزیزی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ سرمایه گذاری در اسفند ماه سال آینده افزود: این نشست توسط وزارت خارجه با حضور سرمایه گذاران ایرانی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.

این مقام مسوول اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم با آماده كردن طرحهای اولویت دار ومهم استان در این نشست شركت و موافقت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در طرح ها را بدست آوریم.

نماینده عالی دولت دراستان هرمزگان درادامه یادآورشد: سفر و بازدید سفرا و هیئت های اقتصادی كشورهای دوست و همگام با نظام اسلامی ایران به بندرعباس كه در سالجاری صورت گرفت، كمك موثری برای افزایش خدمات در استان و سطح برخورداری هرمزگان خواند.

نماینده عالی دولت دراستان هرمزگان تاكید كرد: تلاش مسوولان استان درسال 91 برایجاد تحول و حركت برنامه ریزی شده در حوزه صنعتی و اقتصادی خواهد بود.

امنیت، مبارزه با قاچاق و اتباع بیگانه

استاندارهرمزگان همچنین به حوزه اجتماعی و برخورد با عوامل امنینی و نظامی اشاره و اضافه كرد: استان طی چندین مرحله رزمایش انتظامی از برخی مولفه های ناامنی پاك شد و اكنون از امنیت پایداری برخوردار است.

این مقام مسوول ادامه داد: اجرای طرح ممنوعیت بكارگیری اتباع بیگانه در هرمزگان كه یكی از مصوبات شورای عالی امنیت ملی كشور می باشد، در سال 90 اجرایی شد.

وی با اشاره به ممنوعیت بكارگیری اتباع بیگانه، تاكید كرد: هیچ دستگاه ، شخص حقوقی و حقیقی حق استفاده از اتباع بیگانه را در هرمرگان ندارد.

عزیزی تاكید كرد: كشف 70 تن مواد مخدر درهرمزگان توسط دستگاه های انتظامی و امنیتی نشان از تلاش بسیار خوب این دستگاه ها طی سالجاری را نشان می دهد.

نماینده عالی دولت درهرمزگان ابرازداشت: كاهش 32 درصدی جرائم خشن، آن هم در شرایطی كه بطور سیستماتیك انتظار افزایش سالانه 25 درصدی این جرائم وجود دارد، دستآورد بسیار بزرگی است.

وی بیان داشت: اكنون زمان نشانه رفتن مولفه های زیرساختی ناامنی در استان فرا رسیده است.

فرهنگ

استاندار در بخش موضوع های فرهنگی در استان هرمزگان نیز ابرازداشت: طی سال 90 اقدامات بزرگ فرهنگی مانند برگزاری مسابقات قرآنی، همایش انوارعرفانی اخلاقی امام سجاد(ع)، جشنواره بین المللی ضامن آهو، نمایشگاه جامع زنان استان و همایش وحدت و بیداری اسلامی در هرمزگان برگزار شد.

وی برگزاری مسابقات سراسری قران دراستان هرمزگان را از دیگر برنامه های مهم فرهنگی دراستان دانست وخاطرنشان ساخت: به تایید مسوولان اداره اوقاف و امور خیریه كشور این دوره از مسابقات قرآنی كه در بندرعباس برگزار شد، بهترین دوره این مسابقات بوده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان همچنین به برگزاری جشنواره خلیج فارس اردیبهشت ماه سال آینده درهرمزگان اشاره داشت و گفت: بخش بزرگی از جشنواره فرهنگی است و در آن همكاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری هرمزگان و سایر دستگاه ها را مشاهده خواهیم كرد.

وی ابراز كرد: امیدواریم همایش خلیج فارس بتواند در استان هرمزگان و گستره خلیج فارس دست آورد های خوبی را برای مردم استان داشته باشد.

عزیزی بیان داشت: سالجاری ستاد سفرهای دائمی در سازمان میراث فرهنگی استان تشكیل شده و دستگاه های متولی این موضوع در این سازمان مستقر می شوند.

استاندار هرمزگان بر اجرای فریضه نماز در بوستان ها، پارك ها طی نوروز تاكید كرد.

وی بیان كرد: اقدامات بسیار بزرگی در بخش های گوناگون مانند، دانشجویی، اقتصادی، فرهنكی، علمی و سایر بخش ها صورت گرفته است.

عزیزی ابراز داشت: اقدامات زیادی كه در دست اقدام یا در شرف اقدام می باشد كه سعی خود را برای اتمام و به بهره برداری رساندن آنها می كنیم. نماینده عالی دولت بر اتمام پروژه های نیمه تمام جهت بهره گیری مردم هرمزگان در سال آینده تاكید و از همه مدیران خواست برای تحقق این موضوع تلاش كنند.

هدفمندی یارانه ها

عزیزی دربخش اقتصادی نیز به طرح هدفمند سازی یارانه ها در كشور و استان اشاره كرد وگفت: دولت اعتقاد دارد بهره گیری از بیت المال حق تمام آحاد ملت ایران می باشد. وی طرح خود انصرافی كه توسط دولت و ستاد هدفمند سازی یارانه ها طراحی شده را كمك موثری برای اقشار كم درآمد و آسیب پذیر دانست.

این مقام مسوول ادامه داد: براساس فرم هایی كه در این طرح تهیه شده اند، افراد دارای بضائت مالی می توانند به صوت دائم یا 50 درصد و یا تا زمان مابه التفاوت مرحله اول به مرحله دوم از دریافت یارانه ها انصراف دهند.

استاندار هرمزگان با بیان اینكه بهتر است قبل از آنكه این پیشنهاد را به مردم ارائه كنیم، ابتدا خود عمل كننده به آن باشیم اظهارداشت: مدیران استان می توانند با پركردن این فرم ها به اقشار آسیب پذیر عیدی دهند.

وی افراد را در پركردن یا نكردن فرم های خود انصرافی یارانه ها آزاد دانست و اظهارداشت: همه در پركردن این فرم ها مختارند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 900
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge