امروز: چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

هرمزگان خطه ظرفیت‌های فرهنگی هنری است

میناب نیوز:معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان از این استان به عنوان استانی با ظرفیت‌های بالقوه و منحصربه‌فرد فرهنگی هنری یاد کرد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، گل‌محمد بامری در حاشیه حضور در نخستین جشنواره آثار و تولیدات مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور (مقدماتی المپیاد هنر)، هنرمندان این استان همواره در زمینه‌های فرهنگی هنری عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌اند که این امر نشان از استعدادهای منحصر به ‌فرد جوانان این استان دارد.

به گفته بامری جوانان باید این فرصت را غنیمت بشمارند و با تلفیق آموزه‌های دینی و خلاقیت‌های هنری خود در راستای ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ و هنر مرز و بوم ایران اسلامی و تحکیم ارزش‌ها و هنرهای اسلامی تلاش کنند.

وی همچنین از برگزاری این گونه جشنواره‌ها به عنوان بستری برای ارائه آثار و تولیدات هنرجویان و معرفی آنها به بازارهای کار یاد کرد. معاون استاندار هرمزگان افزود: فرهنگ و هنر دارای جایگاه خاص و ارزشمند در جمهوری اسلامی ایران است. معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه نقش هنرمندان و هنرجویان در تحکیم ارزش‌های اسلامی نقشی مهم و اساسی است، افزود: هنرجویان و هنرمندان با خلق آثار خلاقانه، ملی و مذهبی ‌می‌توانند پاسخ‌های مناسبی را به مهاجمان فرهنگی بدهند.

بامری در بخش دیگر از سخنان خود افزود: بی گمان برگزاری نخستین جشنواره آثار و تولیدات مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور در هرمزگان، نشان از ظرفیت‌های این استان در باب میزبانی و امور فرهنگی و هنری دارد.

این مسئول اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره 2 هرمزگان در بندرعباس بتوان بخشی از تقاضاها را در این راستا پاسخ گفت.

معاون استاندار هرمزگان همچنین یادآور شد: برگزار نشدن المپیاد هنر در کشور در حالی که المپیادهایی همانند المپیادهای علمی ورزشی همواره در کشور از رونق برخوردار است، می‌تواند به عنوان یک خلأ در حوزه فرهنگ و هنر مطرح باشد.

به گفته بامری برگزاری جشنواره مراکز فرهنگ و هنر علمی کاربردی می‌تواند به عنوان مطلعی برای حرکت به سوی برگزاری المپیاد هنر در کشور باشد.

وی در پایان از مسئولان مرکز علمی کاربردی بندر لنگه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به دلیل برگزاری این جشنواره در استان تقدیر کرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 1181

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge