امروز: جمعه 14 ارديبهشت 1403 برابر با 02 می 2024

برگزاری کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه پیام نور مرکز میناب

میناب نیوز:به همت امور فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز میناب ،دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه کارکنان در این مرکز دانشگاهی برگزار گردید.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عموی دانشگاه پیام نور میناب  :مهدی مصلحی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز میناب ضمن اشاره بر اهمیت اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد باید در این عرصه اقدامات مؤثری انجام شود و امید است که با برگزاری این دوره یک گام مفید در این مسیر برداشته شود.

سپس در ادامه حاج آقا حسن قاسمی مدرس کارگاه ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین و یاران باوفایش گفت امید است که خداوند متعال توفیق اینکه جزء رهروان آن بزرگوار قرار بگیریم را عطا نماید.

وی در باب اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت عاشورا مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و هدف امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود .

همچنین حضرت علی (ع) کسی را که امر به معروف و نهی از منکر را با قلب، زبان و دست ترک کند را همانند مرده ای در بین زنده ها می داند. سپس با ذکر آیاتی از کلام الله مجید یادآور آیاتی شد که در آن به امر به معروف و نهی از منکر سفارش شده است

وی در ادامه افزود امر به معروف ونهی از منکر سهم بسیاری در سعادت جامعه دارد و هر گونه کوتاهی و زیاده روی در آن باعث زیانهای غیر قابل جبران می شود

حاج آقا قاسمی در ادامه متذکر شد که امر به معروف و نهی از منکر یک امر واجب کفائی است و دارای سه مرحله است:۱- مرحله قلبی :که در این مرحله انسان مومن با دیدن این که کار خوبی توسط دیگران انجام می شود در دل خود خوشحال می شود و سرور و شادمانی از چهره او نمایان می گردد و نیز بامشاهده کار ناروایی ، در دل ودرون خود اندوهگین می گردد و ناراحتی و نفرت در چهره او نمایان می شود .۲- مرحله زبانی: که دراین مرحله فرد مسلمان ، با گفتن جمله ای ، مخاطب خود را به کار خوبی تشویق و وادار می کند و یا با گفتن جمله ای اورا از کاری نادرست باز می دارد .۳- مرحله عملی: که دراین مرحله با عمل ، فردی رابه کار خوب وادار یا از کار زشت باز می دارند، در واقع در این مرحله با اِعمال قدرت فرد را به کاری یا ترک آن وادار می کنند .

گفتنی است در پایان پس از توضیح و تشریح نکات موثر در امر به معروف و نهی از منکر به سوالات کارکنان در این زمینه پاسخ داده شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 1295

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge