امروز: جمعه 14 ارديبهشت 1403 برابر با 03 می 2024

برگزاری اوّلین همایش تعزیه خوانان شهرستان میناب

میناب نیوز:به منظور ساماندهی گروه های تعزیه خوانی شهرستان میناب اوّلین همایش تعزیه خوانان با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و سرپرستان گروه های تعزیه و شبیه خوانی در تیرور میناب برگزار شد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، انوشیروان پیشدار ضمن سخنرانی درباره هنر تعزیه خوانی حسین علی قضایی مینابی گفت: برگزاری یادواره مرحوم قضایی مینابی در سال 90 با حضور اساتید و محققان کاری مثبت بود و زنده نگه داشتن نام و یاد چهره های ماندگار فرهنگی و مذهبی و هم چنین تجلیل از خدمات ارزشمند آنان از اولویت کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

وی افزود: برگزاری این همایش ها و یادمان ها به نسل های آینده کمک می کند که با خدمات آن بزرگواران بیشتر آشنا شوند. معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: جمع آوری نسخه های تعزیه، تصحیح و تحریر آن نسخه ها توسط افراد خبره و هم چنین مرمت دو جلد کتاب نفیس و دست نویس مرحوم قضایی مینابی که در اثر شرایط بد نگهداری در حال از بین رفتن است لازم می باشد و بخش بزرگی از این کارها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انوشیروان پیشدار اضافه کرد: برگزاری این همایش ها با توجه به کثرت گروه های تعزیه در شهرستان میناب و معرفی یک نفر به عنوان نماینده گروه های تعزیه در همه شهرستان ها برای پی گیری امور مربوط در استان ضروری است.

گفتنی است: در پایان این همایش محمد قاسم گوربندی پس از رأی گیری و شمارش آراء به عنوان نماینده گروه های تعزیه میناب در استان معرفی شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 1591

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge