امروز: پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 برابر با 02 می 2024

شهرستان میناب تاریخی به اندازه قدمت بشریت دارد

میناب نیوز:معاون استاندار وفرماندار ویژه میناب : شهرستان  میناب تاریخی به اندازه قدمت بشریت دارد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان میناب :معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب  در نشستی که با  هدف رفع موانع پیش روی صنایع دستی شهرستان میناب  با حضور  دکتر بهمن نامور مطلق معاون سازمان صنایع دستی کشوردر فرمانداری ویژه میناب برگزار شد اظهارداشت: این شهرستان تاریخی به اندازه قدمت بشریت دارد و صنایع دستی  و آثار تاریخی این شهرستان گواه سخنان  بنده است و افزود  گذ شت زمان خسارت های  زیادی به این بخش وارده کرده است.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به سفالگری و حصیر بافی در شهرستان میناب  تصریح  کرد این هنر که الهام گرفته از طبیعت است در رنگ آمیزی آن از رنگ های صد در صد طبیعی استفاده می شود.

 پاکدامن در ادامه خواستار برگزاری کلاس های  آموزش رشته های مختلف صنایع دستی  در این شهرستان با حضور اساتید کشوری شدند و افزود ان شا الله با برگزاری این کلاس ها  بتوانیم روند رو به رشدی  در زمینه سفالگری و حصیر بافی و غیره در این شهرستان تجربه کنیم .

معاون سازمان صنایع دستی کشور  دراین نشست با بیان اینکه میناب قطب  صنایع دستی استان هرمزگان است افزود طراحی و بازرگانی دو الویت اصلی  در بخش صنایع دستی  این  شهرستان  است و برنامه در جهت تحقق این موضوع در دستور کار ما و استان باید باشد .

 وی درادامه با اشاره به صنایع دستی شهرستان میناب گفت کار های خوبی در این شهرستان  در گذشته و حال انجام شده است که نیازمند طراحی  های جدید  است

نامور مطلق ادامه داد در زمینه فروش محصولات صنایع دستی باید بسته بندی و برند سازی خوبی در این زمینه در دستور کار باشد و اظهارداشت نه تنها در استان و  کشور  بلکه در خارج از کشور به فروش رسد.

وی   با اشاره به بازارچه های فروش صنایع دستی گفت باید برنامه ریزی ها در میناب به گونه ای باشد که بازچه های دائمی در این شهرستان داشته باشیم .

نامور مطلق در بخشی دیگری  از سخنان خود با اشاره به تصحیلات  بخش  صنایع دستی اذعان داشت:کارفرمایان می توانند از تحصیلات این سازمان در جهت  شکوفایی این بخش استفاده کنند  .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 198
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge