امروز: یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 برابر با 05 می 2024

اعلام ویژه برنامه های ماه محرم در رسانه استانی

میناب نیوز:صدا و سیمای خلیج فارس برای ایام محرم امسال ویژه برنامه های « شوبندر ، عشقو عطش ، علمدار و نماز عشق را تهیه و تدارک دیده است.

به گزارش میناب نیوز،گروه فرهنگ و معارف اسلامی سیمای خلیج فارس با برنامه «شوبندر» ویژه محرم به معرفی و بازشناخت آئین های عاشورایی خواهد پرداخت . 

این برنامه از دو بخش زنده و آیتم های تولیدی تشکیل شده که در بخش زنده آن هر شب یک مداح در برنامه دعوت می شود . 

همچنین برای معرفی فعالیت های حسینیه های استان یک گروه عزاداری از حسینیه های شهر بندرعباس به مدت 15 دقیقه به عزاداری خواهند پرداخت. 

در بخش آیتم تولیدی نیز هر شب به معرفی یکی از منبرهای سنتی و قدیمی استان پرداخته می شود و با حضور دکترجولایی مدرس دانشگاه و پژوهشگر تعزیه و نمایش آئینی تعزیه در هرمزگان مورد بررسی قرار می گیرد. 

این ویژه برنامه تلویزیونی به تهیه کنندگی مهراب بهرامی در 11 قسمت 50 دقیقه ای در نظر گرفته شده که با شروع ماه محرم هرشب ساعت 21 از سیمای خلیج فارس پخش می شود . 

بنابراین گزارش ویژه برنامه زنده رادیویی «عشق و عطش » با شروع ماه محرم به مدت 14روز به مدت 90 دقیقه با موضوع عاشورا ، واقعه کربلا و نقش قیام حسینی در تاریخ اسلام پخش خواهد شد . 

این برنامه به تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) و تداوم آن در زندگی امروز را محور مباحث کارشناسی خود قرار می دهد . 

این ویژه برنامه از بخش های مختلفی همچون روزشمار محرم ، حدیث ، داستانک و روایت ، گزارش ، نمایش و شعر عاشورایی تشکیل شده است و در هر روز به یک موضوع خاص از جمله ایثار ، هدایتگری ، امر به معروف و نهی از منکر ، گذشت ، شجاعت ، پایداری ، آزادگی پرداخته می شود .

  تهیه کننده برنامه رادیویی عشق و عطش مریم صابری است و هر روز از ساعت 17:15 پخش می شود .  « علمدار » ویژه برنامه دیگری از رادیو خلیج فارس است که در روز تاسوعای حسینی به مدت 90 دقیقه به تهیه کنندگی معصومه ناصری بصورت زنده پخش خواهد شد. 

این ویژه برنامه به بازتاب مراسم تاسوعای حسینی در نقاط مختلف هرمزگان می پردازدو به اهمیت حفظ فرهنگ عاشورا اشاره می شود.

  ویژه برنامه «نمازعشق » در گروه فرهنگ و معارف اسلامی رادیو خلیج فارس ویژه ظهر عاشورا را تدارک دیده است که به مدت 90 دقیقه بصورت زنده پخش خواهد شد. 

این برنامه به پوشش عزادری های روزعاشورا ، اهمیت نماز ظهر عاشورا ، معرفی آداب و رسوم استان در عاشورا می پردازد . 

این ویژه برنامه به تهیه کنندگی الهام فتاحی درروز عاشورای حسینی قبل از اذان ظهر به وقت بندرعباس پخش خواهد شد.

 منبع:خبرمرکز خلیج فارس

 

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 239
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge