امروز: سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

تجلیل از استاندار هرمزگان در چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر

میناب نیوز : استاندار هرمزگان در چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش میناب نیوز ، دکتر جاسم جادری استاندار هرمزگان در چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر که در مشهد مقدس برگزار شد به عنوان یکی از خادمان فرهنگ روستا و به جهت فعالیت های ویژه در حوزه فرهنگ روستا و کمک به توسعه زیرساخت های فرهنگی در روستاهای استان هرمزگان مورد تجلیل قرار گرفت.

استاندار هرمزگان در این کنگره به واسطه حمایت شایسته از برگزاری جشنواره سراسری سرود مساجد روستایی کشور و همچنین جشنواره روستایی آسمان هشتم به میزبانی روستای کردر شهرستان میناب و تمهید مقدمات و حمایت از برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن مساجد روستایی کشور، شایسته تقدیر شناخته شد.

دكتر جاسم جادری استاندار هرمزگان طی سخنانی در این کنگره ضمن قدردانی از مشاور وزیر ارشاد و دبیر کانون های مساجد کشور، مدیرکل ارشاد هرمزگان و مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان، با بیان اینکه 904 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان هرمزگان راه اندازی شده که70 درصد آنها در روستایی فعالیت دارند، گفت: از بین کانون های روستایی، دو کانون در حوزه قرآن و عترت به عنوان الگویی برای روستاهای کشور مطرح هستند.

وی اظهار کرد: راه اندازی 400 کانون طی دو سال و اجرای برنامه های موثر و هدفمند در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد در استان بیانگر روحیه و کار جهادی فعالان فرهنگی مساجد است.

جادری با اشاره به فعالیت های کانون های امام المنتظر روستای کردر رضوی شهرستان میناب و موعود روستای روتان شهرستان سیریک، افزود: روستای کردر رضوی از 9 سال پیش فعالیت های گسترده ای را در راستای ترویج سیره اهل بیت به ویژه امام رضا (علیه السلام) آغاز کرد و این روستا شهره عام و خاص است که برگزاری 9 دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم و سه دوره جشنواره کشوری سرود رضوی روستایی از شاخص ترین آنهاست.

استاندار هرمزگان ادامه داد: روستای روتان سیریک نیز به همت جوانان مسجدی در زمینه مباحث قرآنی نظیر تربیت حفاظ قرآن، محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی، کلاس های آموزش روخوانی و روانخوانی الگوی موفق سایر روستاهاست و در سال جاری نیز میزبان نخستین دوره مسابقات قرآنی کانون های های مساجد کشور است.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان استاندار افتخار این را دارم که از اهالی این دو روستا در راستای گسترش فرهنگ قرآنی و آموزه های اهل بیت (علیهم السلام) تجلیل و حمایت کنم، عنوان کرد: مقدمات کار برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره قرآنی کانون های مساجد کشور انجام شده و روستای روتان آماده میزبانی از فعالان قرآنی مساجد روستایی سراسر کشور است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه اظهار امیدواری کرد که کنگره ملی نخبگان فرهنگ و هنر روستایی، منشا خیری برای توسعه و آبادانی روستاها در سایه همدلی مردم و مسئولان باشد.

جادری با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری در برابر زورگویی های تمام دنیا سربلند ایستاده است، گفت: عظمت و سرافرازی امروز ملت ایران مرهون ایثار و ازخودگذشتگی شهداست.

وی در پایان ضمن یاد و خاطره مرحوم والی، خاطرنشان کرد: حضور مجاهدانه والی در منطقه محروم بشاگرد و تلاش های جهادگرانه آن مرحوم در راستای آبادانی روستاها و ایجاد روحیه امید در بین مردم الگوی مناسبی برای اعضای کانون های مساجد روستایی است.

شایان ذکر است؛ در این کنگره که با حضور دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور، استاندار و مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیرکل ارشاد اسلامی هرمزگان و 700 نفر از نخبگان روستاهای سراسر کشور برگزار شد، از هفت چهره برتر کشوری تحت عنوان الگوی نمونه خدمت به مسجد و فرهنگ و هنر مناطق روستایی از جمله دکتر جادری استاندار هرمزگان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرحوم والی تجلیل شد.

همچنین در این کنگره  از میثم رئیسی مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری موعود مسجد صاحب الزمان(عج) روستای روتان از شهرستان سیریک استان هرمزگان به واسطه حضور فعال در همایش ها و کنگره های ملی از جمله اجلاس بین المللی اهل بیت(ع) تجلیل به عمل آمد.

چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر با حضور بیش از 700 نفر از نخبگان روستایی سراسر کشور به مدت چهار روز در مشهد ادامه خواهد داشت.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1338

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge