امروز: دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 برابر با 05 می 2024

بهره‌برداری از فاز نخست طرح ملی آبرسانی از جگین به جاسک / 20 هزار مترمکعب از آب‌شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس عملیاتی می‌شود

میناب نیوز : وزیر نیرو با بیان اینکه سال آینده 20 هزار مترمکعب از آب‌شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس عملیاتی می‌شود.

به گزارش میناب نیوز، حمید چیت‌چیان در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست طرح ملی آبرسانی از جگین به جاسک، اظهار داشت: علاوه بر این پروژه، یک پروژه دیگر نیز که مرتبط با مجتمع آب‌رسانی غرب جاسک که 25 روستا را آب دار می‌کند، امروز به بهره‌داری می‌رسد.

وی ضمن تقدیر از حضور معاون اول رئیس جمهور در این مراسم افتتاح اضافه کرد: اینگونه طرح‌ها توسط شرکت‌هایی گمنام و نیروهای متخصص همین استان به بهره‌برداری می‌رسد که جای خرسندی و تقدیر بالا دارد چرا که توانسته‌اند خدمات خوب و شایسته‌ای به مردم ارائه دهند.

وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت توسعه سواحل مکران است، افزود: پس طبیعی است که آب‌رسانی به جاسک و سواحل مکران در راس برنامه‌های وزارت نیرو قرار داشته باشد و با سرعت بالا کار را در این بخش پیش ببرد.

چیت‌چیان با بیان اینکه اغلب شهرهای بزرگ دنیا در کنار ساحل و رودها قرار دارند، گفت: در منطقه جاسک شرایط محیطی و ساحلی و منابع انرژی قابل توجهی برای توسعه در اختیار داریم که خواهان برنامه‌ریزی کارآمد است.

وزیر نیرو با بیان اینکه کارهای متعددی در باب تامین آب در هرمزگان صورت گرفته است، به ایجاد سدهای مختلف اشاره و یادآور شد: مطالعات سد گابریک آغاز و عملیات احداث سد سرنی نیز در روزهای گذشته است.

وی افزود: تمرکزمان بر روی طرح‌های مهمتر و اولویت‌ دار با توجه به اعتبارات است.

وزیر نیرو با بیان اینکه سال آینده 20 هزار مترمکعب از آب‌شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس عملیاتی می‌شود گفت: در سایر نقاط استان نیز احداث آب‌شیرین‌کن‌هایی دیده شده است، که علاوه بر 18 آب‌شیرین‌کن موجود روستایی در استان 10 آب‌شیرین‌کن دیگر نیز در سال‌های آینده احداث خواهد شد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1724

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge