امروز: جمعه 14 ارديبهشت 1403 برابر با 03 می 2024

اختتامیه جشنواره منطقه شعر بلوچ در هرمزگان/ تقدیر از برگزیدگان جشنواره منطقه ای شعر بلوچ

میناب نیوز : نخستین جشنواره منطقه ای شعر بلوچ با حضور استان های هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و کرمان به مدت دو روز  در شهرستان جاسک برگزار و در مراسم اختتامیه از  برگزیدگان تقدیر و تجلیل به عمل آمد .

به گزارش میناب نیوز ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تأکید ابراز خرسندی از حضور و مشارکت شعرا و ادیبان بلوچ زبان از این رویداد مهم گفت : توجه به خرده فرهنگ ها و زبان های دیگر اقوام از اهم سیاست های نظام جمهوری اسلامی است و باعث غنا بخشی به فرهنگ عظیم ایرانی و اسلامی می شود .

علیرضا درویش نژاد از کسانیکه در برگزاری این رویداد همکاری داشته اند تقدیر و تشکر کرد و افزود : ادبیات و شعر میراث دار حماسه ، اسطوره ، اساطیر و داشته های معنوی یک قوم و همه اقوام ایرانی و به ویژه قوم بلوچ این گنجینه معنوی و فرهنگی را به زبان شعر سینه به نسل های بعد منتقل کرده اند و باید از این ذخیره ارزشمند صیانت و حفاظت شود.

وی به برگزاری برنامه ها و جشنواره های بیشتر و مختلف با نگاه به اقوام و خرده فرهنگ ها تأکید کرد و بیان داشت : هر ملتی که بتواند از سرمایه های فرهنگی و معنوی خود حفاظت و صیانت کند و به آن سوی مرز گسترش می دهد در واقع توانسته است مرزهای معنوی کشور را وسعت ببخشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از میزبانی و برگزاری مطلوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک تقدیر و تشکر کرد و گفت : این جشنواره توانسته با جذب و حمایت گروه های مختلف هنری و ادبی ، شور و نشاط فراوانی را در فضای فرهنگی ایجاد و باعث شور و شوق بلوچ زبانان در هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و کرمان شود.

در پایان ، مراسم اختتامیه از برگزیدگان جشنواره منطقه ای شعر بلوچ با اهدای لوح سپاس و تندیس به شرح ذیل تجلیل به عمل آمد .

برگزیدگان نخستین جشنواره منطقه ای شعر بلوچ : زمان صادقی ، عبدالباسط بی دخ ، رفیق ره چار ، جهانگیر فیروزی ، جمال بابی زان ، پریسا کل کلی ، عارف سربازی و محمد باعثی جاسکی .

 برگزیدگان بخش شعر کلاسیک :نفر اول : جنید بلوچ ، نفر دوم : عبدالحکیم لاشاری ، نفر سوم ( مشترک ) : برجان بلوچ و فائز محبوب-

برگزیدگان بخش شعر نو : نفر اول : علی بخش دست یاری ، نفر دوم : شی سید ، نفر سوم : (مشترک ) : ادریس درازهی و ملا چمل.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1760

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge