امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

افتتاح آزمایشگاه فناوری نانو در میناب

میناب نیوز : اولین آزمایشگاه فناوری نانو در پژوهشسرای دانش آموزی با حضور دادی زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل و سیدمصطفی ذولقدرنماینده منتخب مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان میناب افتتاح شد.

به گزارش میناب نیوز : معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان به اهداف ایجاد پژوهش‌سراها اشاره کرد و افزود: هدف از ایجاد پژوهش‌سراها و آزمایشگاه‌های نانو برای مقاطع متوسطه اول و دوم براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تقویت روحیه خلاقیت، نوآوری و پژوهش‌محور کردن دانش‌آموزان و معلمان در مدارس است.

دادی زاده گفت: امیدواریم با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و مسئولان شهرستانی شاهد راه‌اندازی و احیای پژوهش‌سراها در دیگرشهر‌ها و مناطق استان نیز باشیم.

وی گفت: فناوری نانو رویکردجدیدی از مواد است و در حال حاضر کشورهای در حال توسعه از جمله ایران از این فناوری در زمینه‌های مختلف پزشکی، کشاورزی، هوافضا، ساختمان‌سازی و سایر علوم استفاده می کنند.

نماینده منتخب مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین تصریح کرد: هم‌اکنون دستاوردهای ارزشمند و مفیدی از طریق فناوری‌های نانو تکنولوژی ایجاد می‌شود و برای گسترش آن باید از ظرفیت استعدادهای درخشان دانش‌آموزی نیز استفاده کرد .

سید مصطفی ذولقدرتاکید کرد: دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور ایران اسلامی باید از همان دوره ابتدایی تحصیل خود با فناوری نانو آشنا شوند و روش استفاده از دستگاه‌های مرتبط با این فناوری را فرابگیرند.

علی اسلامی،ضمن ارائه گزارشهای لازم از چگونگی ساخت و راه اندازی این مجموعه عنوان کرد :آزمایشگاه مذکور با اعتباری بالغ بر یک میلیاردو صد میلیون ریال،که 70 درصد از طرف سازمان نانو و 30درصد از طرف خیرین میناب محمدرضا رنجبرتامین اعتبار شده است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش میناب خاطرنشان کرد: خلاقیت، اندیشه و تفکر دانش‌آموزان با استفاده از فناوری‌های نانو تکنولوژی می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای علمی کشور،استان و بخصوص شهرستان میناب با پیشینیه علمی که دارد شود.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1832

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge