امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

خواستار ارتقا مجتمع آموزش عالی میناب و سلامت میناب به دانشگاه میناب وعلوم پزشکی میناب شدند

میناب نیوز : معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان میناب خواستار ارتقا مجتمع آموزش عالی میناب وسلامت میناب به دانشگاه میناب وعلوم پزشکی میناب شدند .

به گزارش میناب نیوز ، ابوذر مهدی نخعی در نشست  امروز با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات معاونت استانداری وفرمانداری ویژه شهرستان میناب اظهار کرد :شهرستان میناب دومین شهرستان استان هرمزگان واز لحاظ امنیت واستراتژیک شهرستان  ویژه می باشد .

وی با اشاره به تاریخچه ای شهرستان میناب گفت :  در گذشته شرق هرمزگان را با نام میناب می شناختند و چندین سال است شهرستان های جدیدی از دل میناب شکل گرفته است .

معاون استاندار هرمزگان در ادامه تصریح کرد :در کشور به ندرت شهرستانی پیدا می شود که در همه بخش ها از جمله کشاورزی معدن وصید وصیادی ، تجارت و گردشگری دارای پتانسیل بالقوی باشد .

وی افزود : شهرستان میناب بهشت معدن کروم و کشاورزی استان هرمزگان است ودر حوزه تجارت ما با داشتن مرز دریای در بخش صادرات غیر نفتی از جمله کشاورزی وشیلات فعال هستیم .

فرماندار ویژه شهرستان میناب با بیان این مطلب که در شهرستان میناب ۱۲۶ مدرسه تخریبی وجود دارد که ۷۱ مدرسه آن در حالت بحرانی است گفت : ما از مجلس شورای اسلامی وبه ویژه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خواستاریم نگاه ویژه برای ساخت مدارس بحرانی در این شهرستان داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه مهمترین  کمیسیون مجلس شورای اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات است آیند کشور با تربیت نسل توسط آموزش و پروش رقم می خورد و سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور به تنهای نمی تواند ساخت مدارس تخریبی را به نرخ استاندارد برساند مگر اینکه مجلس شورای اسلامی اعتبارات ویژه وخط ویژه برای استان هرمزگان وبه ویژه شهرستان میناب اختصاص دهد.

نخعی درادامه سخنان خود گفت : یکی از مشکلات شرق هرمزگان و به ویژه شهرستان میناب در بخش های پزشکی و آموزش وپرورش و دیگر بخش ها نبود نیروهای ماندگار است و از کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و شورای فرهنگی کشور خواستند تا نسب به برنامه ریزی درجهت ایجاد سهمیه بومی این منطقه اقدام کنند.

وی همچنین با توجه به ظرفیت های موجود وآیند در شرق هرمزگان اظهار کرد : باید در توسعه آموزش عالی به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه ها ماموریت گرا شوند و خواستار ارتقا مجتمع آموزش عالی میناب به دانشگاه میناب و مجتمع آموزش عالی سلامت میناب به دانشگاه علوم پزشکی میناب شدند .

معاون استاندار هرمزگان دربخش پایانی سخنان خود به سواحل مکران و بارگذاری شش میلیونی جمعیت در این سواحل که از شهرستان میناب تا چابهار است اشاره کردند و گفت : پهنه های انرژی و صنایع نفتی در سواحل مکران مشخص شده است و شهرستان میناب نیز می تواند قطب آموزشی سواحل مکران باشد و خواستار ایجاد پژوهشکده  مکران در این شهرستان شدند .

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2398

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge