امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

توسعه بندری در شهرستان میناب امنیت و معیشت مردم را تامین می کند / اجرای آیین نامه ملوانی باعث توسعه صادرات و واردات در شهرستان میناب می شود

میناب نیوز : معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت : توسعه بندری در شهرستان میناب امنیت و معیشت مردم را تامین می کند.

  به گزارش میناب نیوز ، ابوذر مهدی نخعی امروز در جلسه توجیهی و بررسی آخرین وضعیت اجرایی آیین نامه کالاهای ملوانی در شهرستان های میناب ، سیریک و جاسک  در سالن اجتماعات معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب با اشاره به امنیت سواحل شرق هرمزگان و به ویژه شهرستان میناب اظهار کرد : اجرای آیین نامه ملوانی که توسط هیئت دولت مصوب شده است باعث توسعه صادرات و واردات و رشد اقتصادی و امینت مرزهای دریایی کشور می شود .

وی خواستار همکاری تمام دستگاه های متولی در این امر شد گفت : اجرای این آیین نامه به نحو احسن می تواند تجارت قانونی را در شرق هرمزگان و شهرستان میناب افزایش دهد.

معاون استاندار هرمزگان، برای تسریع و اجرای سریع آیین نامه ملوانی خواستار کاهش بروکراسی اداری و انجام آزمایش کالاهای وارداتی توسط یک ارگان شدند .

وی با اشاره به واردات کالاها توسط ملوانان تصریح کرد: کالاهای که دارای ثبت سفارش هستند محدودیتی برای واردات ندارند و ملوانان از امتیاز ۱۰ میلیون تومانی معافیت گمرکی برخودار هستند .

فرماندار ویژه شهرستان میناب با بیان این مطلب که یکی از برنامه ها ، توسعه گردشگری در شرق هرمزگان و شهرستان میناب است افزود : باید از این ظرفیت قانونی به خوبی در جهت توسعه منطقه استفاده کنیم .

وی با اشاره به سواحل مکران اظهار کرد : سواحل مکران در شهرستان های میناب ، سیریک و جاسک  سواحل بکر و خدادادی است و برنامه ریزی ها به گونه ای است که نزدیک به شش میلیون جمعیت در آن بارگذاری شود .

نخعی افزود : فرهنگ ایرانیان مسافرت همراه خرید است و این امر می تواند برای شهرستان میناب در ماه های پایانی سال و نوروز که مردم از سراسر ایران به هرمزگان سفر می کنند زمان خوبی برای رونق اقتصادی این شهرستان باشد .

وی با اشاره به ایجاد بازار ملوانی در تیاب شهرستان میناب گفت : این بازار برای توسعه تجارت منطقه و ایجاد اشتغال پایدار و قانونی و تامین معیشت مردم از جایگاه مهمی برخوردار است .

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود افزود: شهرستان میناب بزرگترین تولید کنند انبه کشور است و سالانه نزدیک به ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند و توسعه بندری در شهرستان میناب نوید افزایش صادرات محصولات کشاورزی و دامی به بازارهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و دیگر کشور ها را به همراه خواهد داشت .

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2401

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge