امروز: دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 برابر با 06 می 2024

تمامی امکانات بایدبرای ریشه‌کنی بیسوادی بسیج شود/ساخت 450نمازخانه درمدارس هرمزگان طی دو سال

میناب نیوز:استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه همه ظرفیت‌ها باید برای ریشه کنی بیسوادی بسیج شود ابراز داشت: همه ظرفیت‌ها باید در خدمت ریشه کنی بیسوادی باشد و وجود حتی یک بیسواد هم شایسته نظام اسلامی نیست.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در نشست شورای آموزش و پرورش با بیان این مطلب افزود: آموزش و پرورش به عنوان رکن محوری توسعه باید مورد حمایت همه جانبه باشد و دغدغه این مجموعه دغدغه همه است.

عزیزی اظهار داشت: مشکل آموزش و پرورش یعنی مشکل همه و توفیق آن نیز توفیق همه است و نگاه به این مجموعه باید فرابخشی و در اولویت همه امور باشد.

تمامی امکانات باید برای ریشه‌کنی بیسوادی بسیج شود

رییس شورای آموزش و پرورش با تاکید براینکه همه اقدامات باید مبتنی بر یک نگاه برنامه محور و دارای چشم انداز باشد، خاطرنشان کرد: در بخش نیازهای آموزشی باید در افق برنامه، همه نیازهای آموزش و پرورش به دقت احصاء و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه همه ظرفیت‌ها باید برای ریشه کنی بیسوادی بسیج شود ابراز داشت: همه ظرفیت‌ها باید در خدمت ریشه کنی بیسوادی باشد و وجود حتی یک بیسواد هم شایسته نظام اسلامی نیست.

عزیزی با بیان کمبود دو هزار و 100نمازخانه مدارس دراستان گفت: از آغاز دولتهای نهم و دهم 117 نمازخانه در مدارس استان احداث شده که این رقم هم اکنون به 568نمازخانه در مدارس استان است و شایسته نظام آموزشی استان نیست.

ساخت 450نمازخانه در مدارس استان طی مدت دو سال

وی به افزایش این آمار تاکید کرد و افزود: ساخت 450 نمازخانه مدارس ظرف مدت دو سال و با اعتباری افزون بر 25میلیارد ريال از مصوبات این نشست است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: تکلیف برنامه پنجم توسعه محو بیسوادی و رساندن عدد آن به صفر است که در جمعیت هدف (49-10سال) باید محقق شود.

وی ادامه داد: در این راستا برابر پیشنهادات مطرح‌شده تمدید طرح ارزیابی عملکرد مدیران در جشنواره شهیدرجایی براساس شاخص مشارکت در امر سوادآموزی باید با افزایش امتیاز مثبت و منفی 20 مدنظر قرار گیرد.

این مدیر مسئول اضافه کرد: مشارکت جدی دهیاران، شوراها، فرمانداران، بخشداران در این طرح الزامی است و همه ظرفیتها موجود باید بسیج شود تا این معضل به طور مبنایی مرتفع شود.

وی یادآورشد: علاوه بر این باید زمینه‌ای فراهم شود که حرکت به سمت سوادآموزی با امتیازاتی همراه باشد و بی‌توجهی به این مهم نیز جنبه بازدارندگی به خود بگیرد.

در این نشست مدیر کل آموزش و پروش استان و دبیر شورای آموزش و پرورش نیز با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه گذشته، به تشریح عملکرد سوادآموزی آموزش و پرروش هرمزگان پرداخت.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1106

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge