امروز: دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 برابر با 06 می 2024

نیاز سنجی و آینده نگری از ضروریات توسعه سرمایه گذاری در هرمزگان است

میناب نیوز:استاندار هرمزگان نیاز سنجی و اینده نگری از ضروریات توسعه سرمایه گذاری در هرمزگان عنوان کرد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان ابراهیم عزیزی در حاشیه ستاد سرمایه گذاری استان گفت: نیاز سنجی و اینده نگری مولفه هایی مهم در رسیدن به افق برنامه توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در استان است.

وی نگاه ویژه و رصد دقیق مشکلات استان را در چارچوب برنامه ای مدون از اصول مهم و اساسی در بخش اقتصاد دانست و اظهار داشت: اگر افق برنامع را وسیع نگاه کنیم می توانیم برای صد سال اینده هم برنامه داشته باشیم بدون اینکه هیچ خدشه ای به آن وارد شود.

عزیزی با اشاره به مشکلاتی مانند حمل و نقل ،ترافیک و بزرگراهها در استان ابراز داشت:آینده نگری دراین مباحث می تواند کمک شایانی در ایجاد زیر ساختهای موجود در استان داشته باشد تا بتوان با یک برنامه ریزی دقیق و بدون نقص عملکرد بالایی را برای سالیان متمادی حفظ کنیم .

استاندار هرمزگان از آوردن تمام موقعیتهای سرمایه گذاری در مرکز استان انتقاد کرد واضافه کرد: تمام استان باید از موقعیتهای سرمایه گذاری بهره مند شود ومعرفی موقعیتهای سرمایه گذاری از وظایف مسئولان استان است.

رئیس شورای سرمایه گذاری استان همچنین درست دیدن در آمایش صنعت ،گردشگری،زیرساختها را یکی دیگر از وظایف اعضای ستاد سرمایه گذاری استان دانست و تصریح کرد: جذب سرمایه گذار و هدایت آنها نباید در یک مکان متمرکزمانع از پیشرفت عملکرد می شود.

وی از اعضای ستاد سرمایه گذاری استان خواست تا تمام پنلهای موجود در این ستاد را با سرعت هر چه بشتر در سامانه ملی ثبت کنند تا روند کار به خوبی پیش رود.

عزیزی در بخشی دیگر از سخنان خود به طبقه بندی طرحها اشاره کرد و ادامه داد: هماهنگی و طبقه بندی طرحها از موضوعاتی است که باید مورد توجه اعضای ستاد سرمایه گذاری استان قرار گیرد.و نباید بگذاریم که به عنوان یک ایده هدر برود.

وی بر تشکیل کمیته دعوت از سرمایه گذاران در استان تاکید کرد و اظهار داشت: تسریع دراین امر و تعریف ساختارو تشکیل کمیته دعوت از سرمایه گذاران لازم و ضروری است و اسامی افرادحقوقی و حقیقی و شرکتها ظرف مدت یک هفته باید مشخص شود .

استاندار هرمزگان بر آمادگی تمام دستگاههای اداری واجرایی استان برای برگزاری همایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی و نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی استان تاکید کرد و اظهار داشت: آماده کردن طرحها ، پروژه ها وماکتهای هر پروژه در این نمایشگاه و جمع بندی بعداز اجلاس در قالب کتاب برای معرفی هر چه بهتر نمایشگاه از ضروریات است.

دعوت از سفیران کشورها برای بازدید از هرمزگان مشاورعالی استاندار هرمزگان نیز گفت : دعوت از سفیران کشورهای مختلف برای بازدید از ظرفیتها و قابلیتهای استان مهمترین اقدامی است که به زودی اجرا می شود.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی هرمزگان نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال تا کنون 119 طرح در هرمزگان برای سرمایه گذاری شناسایی شده است. ابراهیمی اظهار داشت: بیشتر این طرح ها در منطقه ویژه اقتصادی ، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ، راه و شهرسازی ، بنادر و دریانوردی و گردشگری است که مشخصات این طرح ها برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: تا کنون سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه و سنگاپور در بخش های راه، فولاد و گردشگری برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند.

وی هدف از این کار را معرفی قابلیتها و ظرفیتهای استان برای برگزاری همایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در اسفند امسال در بندرعباس اعلام کرد. کهوری مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان در این نشست گفت : 10 نیروگاه 25 مگاواتی در شهرستان های بندرعباس ، خمیر ، بندرلنگه ، بستک ، میناب و حاجی آباد و 6 نیروگاه بادی در حاجی آباد ، بشاگرد ، پارسیان ، بستک ، قشم و هرمز از مهمترین طرح های بخش انرژی است که مطالعات آن به پایان رسیده است.

هاشمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت : ساخت مجتمع پتروشیمی و فولاد در شرق استان ، کارخانه بسته بندی خرما ، آب شیرین کن و طرح های گردشگری و تولید برق مهمترین ظرفیتهای شرق هرمزگان است که باید در همایش سرمایه گذاری به آن توجه شود.

مناطق آزاد تجاری قشم و کیش و 5 منطقه ویژه بندری شهیدرجایی، پارسیان، کشتی‌سازی خلیج‌فارس، جزیره نفتی لاوان و صنایع و معادن بندرعباس و جاذبه های گردشگری در سواحل دریا از توانمندیهای استان هرمزگان برای جذب سرمایه گذاری خارجی است.

همایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی تاکنون در 4 استان چهارمهال و بختیاری، تهران ، فارس و آذربایجان شرقی برگزار شده است. طرح های سرمایه گذاری استان در 7 محور صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و اکوتوریسم، صنایع تبدیلی، انرژی، کشاورزی و شیلات، حمل و نقل و ترانزیت، مسکن، ساختمان و عمران شهری و فنی و مهندسی است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1107

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge