امروز: سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 برابر با 07 می 2024

نگاه دولت تدبیر و امید توجه ويژه به معيشت مرزنشينان است

میناب نیوز : معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار هرمزگان خواستار توجه جدي مسئولان به وضعيت معيشتي مرزنشينان شد و گفت: نگاه دولت تدبیر و امید توجه ويژه به معيشت مرزنشينان است.

به گزارش میناب نیوز، بهروز اكرمي در نشست كارويژه مرز استان هرمزگان، عنوان کرد: مرزنشينان كشور بواسطه قرارگرفتن در جوار مرزهاي ميهن اسلامي، نقش مهمي را در پاسداري از كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي بر عهده دارند.

وي ادامه داد: دولت يازدهم با نگاهي ويژه به دنبال بهبود وضعيت معيشتي مرزنشينان است و در اين راستا در استان هرمزگان نيز تدابيري براي پياده سازي سياست هاي دولت محترم اتخاذ شده است.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار هرمزگان تصريح كرد: اعطاي مجوز صادرات دام و همچنين پيگيري فروش سوخت ساحلي به مرزنشيان استان نشان از جديت و تلاش استاندار بمنظور بهبود وضعيت معيشتي مرزنشينان هرمزگاني است.

اين مقام مسئول با اشاره به فرصت هاي اقتصادي پيش روي مرزنشينان بواسطه همجواري با كشورهاي همسايه خاطر نشان كرد: با برنامه ريزي دقيق و استفاده از مشاوره اقتصادي كارشناسان خبره در زمينه ايجاد بنگاههاي خرد و مشاغل خانگي مي توان از اين ظرفيت بالقوه استفاده كرده و توان اقتصادي مرزنشينان را افزايش داد.

وي همچنين تلاش براي توانمندسازي زنان مرزنشين را يكي ديگر از عوامل بهبود معيشت آنان دانست و خاطرنشان كرد: با استفاده از برنامه هاي آموزشي در زمينه توانمندسازي زنان مي تواند در اين زمينه به نتايج مطلوبي دست يافت.

اكرمي در پايان خواستار تعيين تكليف وضعيت تعاوني مرزنشينان و بازارچه هاي مرزي و استفاده از سياست هاي تشويقي بمنظور جلوگيري از مهاجرت مرزنشينان روستایي به شهرها شد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 1258

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge