امروز: پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403 برابر با 16 می 2024

وجود 510 مدرسه در معابر پر تردد شهری هرمزگان

میناب نیوز: مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت : 510 مدرسه در سطح استان در معابر پرتردد شهری و حاشیه راههای برون شهری قرار دارند که نیازمند تدابیر ویژه ترافیکی هستند.

به گزارش میناب نیوز به نقل از خبر مرکز خلیج فارس علی کرمپور افزود : از این شمار ، 380 مدرسه در حاشیه راهها و 130 مدرسه نیز در مناطق پرتردد شهری قرار دارند.

وی گفت : طبق اعلام اداره کل حمل و نقل ، عملیات ایمن سازی فیزیکی و آموزش های ترافیکی در 50 مدرسه در حال انجام است و برای مدارس شهری که در معابر پرتردد قرار دارند نیز نصب علایم ، خط کشی ونصب سرعت گیر توسط شهرداری ها در حال انجام است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین از تأیید صلاحیت فعالیت هشت شرکت حمل و نقل برای سرویس مدارس خبر داد و افزود : افزون بر این ظرفیت ، سایر بخش های حمل و نقل عمومی نیز در خدمت شهروندان است تا بتوانند برای جابجایی دانش آموزان خود در طول سال تحصیلی برنامه ریزی داشته باشند.

کرمپور گفت : در راستای پروژه مهر ، به همت انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش، در بخش پشتیبانی امور حمل و نقل و سرویس مدارس علاوه بر برگزاری نشست های کارگروه ماده 18 و کارگروه نظارت ، نشست توجیهی هزار راننده سرویس مدارس نیز در برنامه است که به زودی برگزار خواهد شد.

وی افزود : سال تحصیلی جدید درهرمزگان با 326 هزار دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی آغاز می شود که برای این تعداد دانش آموز سه هزار و 931 مدرسه در قالب 15 هزار و 97 کلاس درس در نظر گرفته شده است.

از این شمار مدرسه یکهزار و 269مدرسه در مناطق شهری با جمعیت دانش آموزی 177هزار نفر و دو هزار و 662 مدرسه روستایی با جمعیت 149هزار دانش آموز هستند که 117هزار و 200 نفر آن مربوط به شهرستان بندرعباس است .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1323

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge