امروز: شنبه 29 ارديبهشت 1403 برابر با 18 می 2024

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان : زمینه وقوع ازدواج های آسان فراهم شود

میناب نیوز:مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: تلاش همه دست اندرکاران و فعالین امر ازدواج باید به سمت و سویی باشد که زمینه وقوع ازدواج های آسان فراهم شود.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، پری صیادی بعد ازظهر شنبه در نشست هم اندیشی فعالین ازدواج که با محوریت ساماندهی فعالین ازدواج و استفاده از توان و ظرفیت آنها در سالن مخابرات هرمزگان برگزار شد، اظهارداشت: معیار های ازدواج باید بر اساس اصل خداجویی وخدامحوری باشد و اصل عقلایی در آن رعایت شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه امروزه معیارهای دیگری در ازدواج جایگزین شده و ازدواج های غیر منطقی و ناآگاهانه در حال ادامه است که باید زمینه برای گرایش جوانان به مشاوره قبل از ازدواج فراهم و از بروز این مسائل جلوگیری شود.

وی فرهنگ سازی را کلید ورود به اعمال و رفتارهای غیر منطقی دانست و گفت: ابتدا باید فرهنگ مشاوره را در همه سطوح رواج دهیم و برای تحقق این مهم دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با تمام امکانات اقدام به رفع موانع مذکور با یاری مسئولین خواهد کرد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به دشواری معیارهای جدید ازدواج بیان داشت: تلاش همه دست اندرکاران و فعالین امر ازدواج باید به سمت و سویی باشد که زمینه وقوع ازدواج های آسان فراهم شود.

صیادی با بیان اینکه شبکه فعالین ازدواج به دنبال ارتقاء سطح آگاهی جوانان در حوزه ازدواج ، کمک به انتخاب صحیح ،فرهنگسازی وتسهیل ازدواج جوانان هستند تصریح کرد: حرکت در راستای تحقق و ترویج ازدواج های آگاهانه ،بهنگام ،آسان وپایدار کاری ارزشمند از این شبکه اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین خدمات بخصوصی برای مجردین و متاهلین پیش از ازدواج و پس از ازدواج در حوزه های مختلف برنامه ریزی شده است. مشاور امور بانوان و خانواده استاندار هرمزگان در ادامه به جایگاه زن در دین مبین اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: اسلام نه تنها زن را از حضور در اجتماع باز نداشته بلکه به شایستگی در قرآن نیز به آن اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه اسلام روابط اجتماعی را بر سه پایه اجتماعی،حکومتی و هم نوع محوری تعریف کرده است، افزود: امروزه زنان نیز در این محورها، از رکن های اصلی و تاثیر گذار در جامعه هستند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1366

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge