امروز: جمعه 28 ارديبهشت 1403 برابر با 17 می 2024

با حضور نماینده ویژه رئیس جمهورو ؛افتتاح و کلنگ زنی طرحهای بندری و دریایی در مجتمع بندری شهید رجایی

میناب نیوز:با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارزکشور ، رئیس کل گمرک ایران ، رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ، استاندار هرمزگان ، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان 10طرح دریایی و بندری با اعتباری بالغ بر1092.7میلیارد ریال در مجتمع بندری شهیدرجایی افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

به گزاش میناب نیوز ، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم بهره برداری از طرح های بندری و دریایی در مجتمع بندری شهید رجایی با تشریح موقعیت ممتاز ایران در جغرافیای خاورمیانه و همچنین قرار گرفتن بندر شهید رجایی در کریدور شمال - جنوب ،جایگاه ایران را به لحاظ مبادلات بین المللی کالا مهم و اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: ایران با بیش از 3 هزار کیلو متر مرز آبی دارای هزارو 200 بندر کوچک و بزرگ است که در 11 بندر اصلی آن فعالیت وسیع تجاری انجام می شود.

از مجموع بنادر اصلی 8 بندر در جنوب و 3 بندر در شمال کشور می باشند . سید عطاءالله صدر افزود: سالانه 172 میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری می شود که 60درصد آن به بندر شهید رجایی اختصاص دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بندر شهید رجایی را از مهمترین بنادر کانونی کشور دانست و گفت: هرمزگان با 71 بندر کوچک و بزرگ به لحاظ تجارت دریایی از موقعیت و جایگاه مهمی در کشور برخور دار است.

صدرگفت : با بهره برداری از پسکرانه 2400 هکتاری در مجتمع بندری شهید رجایی یک شهر بزرگ لجستیکی ساخته می شود که با انجام خدمات و عملیات ارزش افزوده نقش موثری در زمینه صادرات و ترانزیت کالا ایفا می کند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص جلوگیری از قاچاق کالا و سوخت ، رابطه تنگاتنگ بندر و گمرگ را عامل اساسی مبارزه با قاچاق کالا و سوخت عنوان کرد و گفت: با اجرای عملیات تک پنجره ای و استفاده از سامانه های اطلاع رسانی هماهنگی های لازم بین گمرک و بندرصورت صورت گرفته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در ادامه با معرفی مجتمع بندری شهید رجایی گفت : بندر شهید رجایی در بین بیش از 3 هزار بندر رتبه 44 بنادر کانتینری جهان را به خود اختصاص داده است. علی اکبر صفایی افزود: بندر شهید رجایی 83 درصد کل عملیات کانتینری کشور را انجام می دهد.

وی گفت: علیرغم تحریم های غرب علیه ایران طی 9 ماهه گذشته، تردد شناورهای بزرگ تجاری به بندر شهید رجایی 30 درصد افزایش داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان با بیش از 10 میلیون سفر دریایی در سال 98 درصد مسافرتهای دریایی کشور را انجام می دهد . وی افزود با ایجاد زیر ساخت های لازم دریایی و بندری، ارتقاء ایمنی شناورها و نظارت و کنترل مسیرهای دریایی هیچ گونه حادثه ناگوار و تلفاتی در سال جاری نداشتهایم.

صفایی با اشاره به افتتاح فاز اول طرح توسعه بندر شهید رجایی توسط ریاست محترم جمهور گفت : فاز دوم طرح توسعه با 2هزارو 30 متر طول اسکله و عمق 16 متر به اتمام رسیده که در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص طرح های قابل افتتاح اظهار داشت: سیستم بازرسی کانتینر X-Ray ، سردرب شرقی ، ساختمان مهندسی عمران ، اسکله خدمات بندری ، سیستم مانیتورینگ شبکه مخابراتی و ترمینال کانتینری شرکت خلیج پژم مجموعاً با اعتبار 292.7 میلیارد ریال امروز به بهره برداری می رسد.

صفایی با اشاره به پروژه های آماده عملیات اجرایی اظهار داشت: بهسازی راه دسترسی به ورودی غربی به بندر شهید رجایی، احداث پارکینگ شرقی و غربی به مساحت 30 هکتار ، احداث زیر ساخت بندر خلیج فارس و پایانه ترانزیتی شرکت آریا بندر مجموعاً به مبلغ 800 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1434

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge