امروز: جمعه 28 ارديبهشت 1403 برابر با 17 می 2024

برای نخستین بار در هرمزگان بیمه درختان انبه آغاز شد

میناب نیوز:رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : به دلیل خسارتهای زیاد در اثر طوفان و تگرگ در سالهای گذشته و با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان دستورالعمل بیمه درختان انبه ابلاغ شد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ،علینقی صالحی اظهارکرد : در این طرح حق بیمه درختان انبه بر اساس میزان تولید و سن درخت 90 هزار تا 180 هزار تومان است که 50 درصد آن سهم کشاورز و50 درصد کمک دولت است.

وی گفت : بیمه محصولات انبه دارای سه گزینه بوده که در صورت وقوع خسارت به ازای هراصله درخت در گزینه اول 500هزارریال در گزینه دوم 800هزار ریال وگزینه سوم یک میلیون ریال غرامت پرداخت می شود رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : در این طرح درختان انبه از اول دی تا پایان مرداد سال بعد بیمه می شوند .

این درختان در مقابل سرما ، گرما و باد گرم ، تگرگ ، سیل و بارانهای سیل آسا ، زلزله و طوفان و بارندگی در زمان تلقیح گل بیمه می شوند.

صالحی افزود : کشاورزان از امروز تا پایان اسفند مهلت دارند برای انعقاد قرارداد بیمه به کارگزاران بیمه گر شهرستان خود مراجعه کنند. سطح زیر کشت درختان انبه هرمزگان بیش از 2 هزار و 778 هکتار درخت انبه دارد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1444

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge