امروز: چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 برابر با 15 می 2024

اختصاص 26 میلیارد تومان برای احیاء باغات لیموترش هرمزگان

میناب نیوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از اختصاص 26میلیارد تومان اعتبار برای احیاء باغات لیمو ترش استان خبر داد وگفت : در سفر اخیر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور به استان ، طرح مبارزه با بیماری جاروی جادوگر واحیاء 13هزار هکتار باغات امحاء شده لیموترش با اعتبار 26میلیاردتومان به معاون ریاست جمهوری پیشنهاد شد که وی در خصوص تامین این اعتبارات قول مساعد دادند.

به گزارش میناب نیوز ، ناصر حیدری پوری افزود:پیش بینی می شود 20 میلیاردتومان این اعتبار را دولت تامین کند ومابقی بصورت مشارکتی، از بهره برداران اخذ گردد.

وی با بیان اینکه درسالهای گذشته میزان تولید لیموترش در هرمزگان 140هزارتن بود وهم اکنون به 30تا 40هزارتن رسیده است اظهارداشت : یکی از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی احیاء 13هزار هکتار باغات امحاء شده لیموترش می باشد.

حیدری پوری عنوان کرد : با برنامه ریزی های انجام شده در سالجاری 30هزار نهال لیمو پرشین لایم با هدف ایجاد باغات مادری لیموترش وارد استان می شود.

وی اضافه کرد: در باغات مادری لیموترش، عملیات تولید پیوندک برپایه نارنج برای نهالستانهای استان امکان پذیر خواهد شد .

حیدری پوری با اشاره به اینکه در استان 7هزارهکتار باغ لیموترش بومی وجود دارد وکانون بیماری جاروی جادوگر می باشند تصریح کرد: برای کنترل بیماری جاروی جادوگر دراین باغها پروژه های به باغی ، تغذیه وبهداشت باغات در دستور کار قراردارد

وی در پایان افزود:امید واریم با تامین اعتبارات لازم درسالهای آینده شاهد شکوفایی اقتصادی در محصول لیمو ترش در استان باشیم

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 1585

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge