امروز: سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 برابر با 13 می 2024

منصور آرامی مطرح کرد : محرومیت‌ زدایی از هرمزگان ، در گرو تأسیس دبیرخانه پایتخت تجاری

میناب نیوز : عضو کمیسیون عمران مجلس، آثار خشکسالی طویل المدت ۱۶ ساله، فقر به جا مانده از گذشته و بی‌توجهی به زندگی روستایی را از جمله عواملی دانست که باعث شده چهره فقر و محرومیت در بسیاری از نقاط استان هرمزگان دیده شود.

به گزارش میناب نیوز ، منصور آرامی در گفتگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت گفت: بیش از ۵۰ درصد مردم استان هرمزگان در روستاها زندگی می‌کنند ولی۵۰ درصد روستاهای استان راه، آب و برق مناسب ندارند و آب شرب ۶۰۰ آبادی نیز با تانکر تامین می‌شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲۲ هزار انشعاب برق در استان منتظر نوبت هستند و باید برای رفع محرومیت از روستاها، کارهای ابتدایی و اولیه کرد که دور از دسترس نیست.

وی با اشاره به آثار خشکسالی طویل المدت ۱۶ ساله و فقر به جا مانده از گذشته در استان هرمزگان تصریح کرد: این عوامل باعث شده چهره فقر و محرومیت در بسیاری از نقاط استان دیده شود؛ ‌لذا رسیدگی به روستاها، راه روستایی، انشعاب‌های آب و برق و توجه به بخش کشاورزی به عنوان اولویت باید در دستور کار قرار گیرد تا به سکونت مردم در روستاها کمک کند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان بیان کرد: صرف نظر از کیش، زندگی مردم در سواحل و جزایری همچون هرمز، هنگام و لارک با محرومیت روبروست و مردم به سختی زندگی می‌کنند؛ حتی برای صید و صیادی نیز امکانات مناسبی ندارند و لازم است توجه به جزایر با اولویت مناسبی صورت گیرد تا امنیت خلیج فارس را حفظ کنند.

آرامی با اشاره به مشکل برق در ابوموسی ادامه داد: هزار کیلومتر ساحل در استان هرمزگان و تعدد روستاها و شهرهای ساحلی،‌ مردم ساحل‌نشین را با مشکلات اساسی و عدیده روبرو کرده و باعث شده بعضا به کارهای غیرقانونی رو آورند؛‌ درحالی‌که ذخایر غنی طبیعی در این منطقه باید اشتغال‌های صید و صیادی، گردشگری، کشاورزی و خدمات بندری را در استان پررنگ سازد که مردم بتوانند از نعمت خدادای دریا و ساحل استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه بندرعباس پایتخت تجاری ایران است، گفت: درحالی‌که درصد بالایی از تجارت ایران در بندر شهید رجایی انجام می‌شود، بخش تجارت در استان هرمزگان باید بتواند عمده مشکل اشتغال این استان را حل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: این استان نیازمند احداث دبیرخانه‌ای به عنوان دبیرخانه پایتخت تجاری در استانداری است تا از ظرفیت‌های مختلف بخش تجاری برای رفع محرومیت و بیکاری استفاده شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1673

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge