امروز: چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 برابر با 15 می 2024

هرمزگان قلب تپنده اقتصاد کشور و بهترین نقطه برای توسعه است

میناب نیوز:معاون اول رئیس جمهور گفت: قلب اقتصاد کشور در استان هرمزگان می تپد و مهمترین واحدهای صنعتی کشور در این استان مستقر است و خداوند نعمت ها را برای هرمزگان تکمیل کرده و بهترین نقطه برای توسعه کشور است.

به گزارش میناب نیوز، دكتر اسحاق جهانگیری در دهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه در آستانه دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و یاد حضرت امام راحل را گرامی میداریم، عنوان کرد: حضرت امام خمینی به ایران و ایرانی اعتبار داد و به کشور ما آزادی و استقلال آورد و اسلام به معنای حکومت دینی در این کشور مستقر شد و امیدوارم بتوانیم آرمان های حضرت امام و شهدا را محقق کنیم.

 وی ادامه داد: مشکلات کاری در کشور ما زیاد و تا نقطه مطلوب فاصله زیاد است اما با همه دشواری ها، کشور گام های بلندی در مسیر توسعه و سازندگی برداشته است.  

معاون اول رئیس جمهور افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی امروز مسئله مهمی است که باید آن را قدر بشناسیم و با مولفه های آن آشنا شویم.  

جهانگیری با بیان اینکه منطقه ای که ما در آن قرار داریم پرآشوب و پرتنش و همواره شاهد جنایات مختلفی است، تصریح کرد: گروهی همچون داعش زیان های بسیاری داشت که بدترین آن ترسیم چهره بدی از اسلام بود.

 وی گفت: ایران امروز یک کشور مقتدر در منطقه است و آرام کردن این منطقه تنها با حضور ایران ممکن است و کمک و حمایت ایران می تواند داعش را زمین گیر کند.

 معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی از انسجام داخلی آن بیرون می آید و باید این انسجام را پاس بداریم و این انسجام بزرگترین سرمایه ای است که در اختیار این نظام است و باید فضای بانشاطی به وجود آوریم که همه احساس کنند در این فضا می توانند کار کنند که در دولت تدبیر و امید سعی کرده ایم این سیاست در کشور اجرایی شود.

 جهانگیری خاطرنشان کرد: به صورت طبیعی با آمدن دولت ها، مدیران تغییر می کند اما خوشبختانه دکتر روحانی با دیدگاه ایجاد دولت فراجناحی، شرایط  را برای همه فراهم کرده که هر آنچه استعداد در جمهوری اسلامی وجود دارد برای پیشرفت به کار گرفته شود.

 وی افزود: در زمینه سیاست خارجی هم می خواهیم با کشورهای منطقه روابط بسیار خوبی داشته باشیم و این ارتباط می تواند بهتر باشد و خیلی از تبادلات را بهتر داشته باشیم و قطعا بسیار بهتر می توانیم با هم کار کنیم.  

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در مسائل هسته ای فکر می کنیم راه گفتگو و تعامل با دنیا دارای منطق قوی است و این دولت نشان داده در میز مذاکره می تواند با اقتدار از حقوق ایران دفاع کند و دنیا نیز پذیرفته با مجموعه و دولتی قوی که حرف واحد می زند رو به روست.  

جهانگیری تریح کرد: آمریکایی ها بازی هایی در این مذاکرات در می آورند اما می دانند ایرانی ها عقب نشینی نمی کنند و ما هم حقوق هسته ای خود را می خواهیم و هم می خواهیم در مذاکرات این حقوق را به اثبات برسانیم.  

وی با بیان اینکه در زمینه اقتصادی کارهای خوبی توسط دولت انجام شده است، عنوان کرد: با اقدامات دولت تدبیر و امید، از مشکلاتی همچون تورم عبور کرده ایم و رشد اقتصادی بعد از چند دوره رشد اقتصادی منفی هم اکنون مثبت شده و این حرکت بسیار خوب بوده است و یک مدیر توانمند باید ابتکار و خلاقیت داشته باشد و بتواند منابع را خودش را درست خرج کند.

 معاون اول رئیس جمهور در ادامه به کاهش قیمت نفت اشاره کرد و گفت: امسال با پدیده جدیدی رو به رو شدیم که در مورد آن فکر نکرده بودیم و آن کاهش بهای نفت بود و سال های قبل دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت 100 دلاری می فروختیم اما هم اکنون یک میلیون بشکه نفت را به قیمت 40 دلار می فروشیم.  

جهانگیری بیان داشت: این کاهش بهای نفت چند اثر جدی روی اقتصاد می گذارد که روی بودجه دولت و ترازهای پرداخت تاثیرگذار است و در بودجه مهمترین موضوع صرفه جویی است و مهم تر از آن مدیران باید بالاترین کارآیی را از این منابع محدود به دست آورند.  

وی خاطرنشان کرد: در بخش کارهای عمرانی، بخش خصوصی یک نعمت و سرمایه بزرگ در کشور است و این دولت بخش خصوصی را باور دارد و واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی را باید مدیران درک و انجام دهند.  

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید برای واردات غیرضروری محدودیت هایی اعمال کنیم، اظهار داشت: ما می توانیم کسری بودجه ناشی از کاهش بهای نفت را با صادرات کالا و خدمات جبران کنیم که مسیر صادرات باید روان شود.

 جهانگیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تعبیر پایتخت اقتصادی برای استان هرمزگان صحیح است، گفت: قلب اقتصاد کشور در این استان می تپد و مهمترین واحدهای صنعتی کشور در این استان مستقر است و خداوند نعمت ها را برای هرمزگان تکمیل کرده و بهترین نقطه برای توسعه کشور است.

 وی ادامه داد: سواحل مکران گنجی فراموش شده بود و پس از اینکه مقام معظم رهبری این نکته را متذکر شدند، این دولت توسعه آن را محوریت قرار داده است و باید جمعیت را به سمت این سواحل سوق دهیم و کانون های توسعه در آن ایجاد کنیم.  

معاون اول رئیس جمهور افزود: همه مشکلات مطرح شده در خصوص این استان در کمیسیون های دولت بررسی می شود و صنعت و کشاورزی استان هرمزگان ظرفیت توسعه ای خوبی دارند.

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 453

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge