امروز: جمعه 28 ارديبهشت 1403 برابر با 17 می 2024

راه اندازی سیستم جی آی اس در شبکه بهداشت میناب

میناب نیوز:سیستم جی آی اس (G.I.S  ) در واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب راه اندازی شد .

به گزارش میناب نیوز:دکتر حمیدرضا بهزادی مدیریت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان میناب در این خصوص گفت : به یاری خداوند متعال از تاریخ 19/1/94 برای نخستین بار در کشور سیستم نرم افزاری جی.آی.اس در واحد بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب نصب و راه اندازی گردید.

وی گفت این سیستم برای اولین بار است که در برنامه های بهداشتی و درمانی ایران راه اندازی می گردد.و به منظور اجرای برنامه کنترل ناقلین و حذف مالاریا، تبادل اطلاعات جمع آوری شده و ایجاد نقشه های دیجیتالی شیوع بیماری در جامعه از این سیستم می توان بهره برد و در واقع میتوانیم از یک سیستم نوین ناوبری در امر پیگیری مسائل بهداشت و درمان استفاده بهینه داشته باشیم.

مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب در ادامه افزود : اطلاعات جمعیتی، بررسی روند چگونگی پیشرفت هر بیماری در منطقه جغرافیایی، بررسیهای اپیدمیولوژیک انواع بیماری ها و سایر پارامترهای اجتماعی-اقتصادی با این سیستم امکان پذیر می باشد.

این پژوهش با مشارکت و همکاری دکتر صالحی مقدم، یریان "کارشناس ارشد بیماریها" شبکه بهداشت و درمان میناب و معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صورت گرفته است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 623

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge