امروز: شنبه 29 ارديبهشت 1403 برابر با 18 می 2024

پایان دومین جشنواره منطقه ای سور ، سرنا و زندگی با تحلیل از برگزیدگان

میناب نیوز : دومین جشنواره منطقه ای ” سور، سرنا و زندگی ” پس از سه روز رقابت با گروه های موسیقی استان های مختلف با تجلیل از برگزیدگان در شهر تیرور میناب به کار خود پایان داد .

به گزارش میناب نیوز ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این جشنواره از غنای موسیقی محلی مردمان جنوب سخن گفت و اظهار داشت : بخش قابل توجهی از تاریخ شفاهی هرمنطقه در موسیقی و شعرهای محلی آن خطه تبلور یافته است که بخش زیادی از آن در حال از بین رفتن است و وظیفه علاقه مندان و پژوهشگران است که در حفظ و ثبت و ضبط آن بکوشند .

درویش نژاد یاد آور شد : طی یک سال گذشته اقدامات قابل توجهی در جهت جمع آوری موسیقی محلی جنوب برداشته شده و با چند پژوهشگر مطرح قرار داد جمع آوری و پژوهش و تحقیق میدانی در این حوزه انجام پذیرفته است.

وی به ظرفیت های موسیقی آیینی و محلی استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت : استاد مرحوم مارگیری ، قنبر راستگو و … از بزرگان بی بدیل و فخر موسیقی جنوب هستند که نامشان در سطح جهان شناخته شده می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از حضور بزرگان موسیقی استان های همجوار همچون شیر محمد اسپندار از سیستان و بلوچستان ، گروه های موسیقی کرمان ، جزیره هرمز، میناب و … در این رویداد تقدیر و تشکر کرد.

در پایان ، آزای هیأت داوران به شرح ذیل قرائت و از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس و هدایا تقدیر به عمل آمد.

نفرات برتر سرنا نوازان : علی میر رستمی ، پیمان نوازنده اصل ، محمد میر رستمی.دهل نوازان : علی نوایی، احمد علی رضایی مقدم و کیوان نوازنده اصل.

خوانندگی : خلیل ببر بیان از استان کرمان شهرستان قلعه گنج.قیچک نوازان : نور محمد جوشن پور از جنوب کرمان شهرستان منوجان

پیشکسوتان :شیرمحمد اسپندار سرنا نواز کشور از سیستان و بلوچستان ، حیدر نوایی از میناب ، عباس ابافت از هرمز، محمد متین هرمزی از هرمز ، باقر میر فلاح از هرمز ، محمد محمدی از میناب ، ابراهیم یار محمدی از میناب

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 1745

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge