امروز: سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

همایش تبیین سیره حضرت زینب(س) در میناب

میناب نیوز:به مناسبت ایام ماه محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همایش «تبیین سیره حضرت زینب(س) در روستای دهو از توابع شهرستان میناب برگزار شد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رضا اوژند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه گفت: از آن جا که حضرت زینب(س) اسوه صبر و شهامت است و در واقعه عاشورا پس از شهادت اهل بیت و اصحاب حضرت امام حسین(ع) در احیاء و ترویج فرهنگ عاشوار نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند و نیاز جامعه امروز خصوصاً بانوان است که از رفتار و منش حضرت زینب(س) بهره ببرند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: نقش بانوان در واقعه کربلا هیچ کم تر از مردان نبوده است و به جرأت می توان گفت که قیام عاشورا از طریق مبلغان اصلی آن که اهل بیت امام حسین(ع) و در رأس آن ها زینب کبری(س) بودند تثبیت و برای همیشه ماندگار شد.

گفتنی است: این مراسم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن قرآن و عترت در مسجد سیّد الشهداء روستای دهو برگزار شد و سرکار خانم نوش آفرین راونگی از اساتید حوزه علمیه در باب سیره حضرت زینب(س) و قیام عاشورا به ایراد سخنرانی پرداخت و این همایش با قرائت زیارت عاشورا و مداحی نیز همراه بود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 251

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge