امروز: سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

از شاخه های مختلف فرهنگی و هنری به صورت عادلانه حمایت می شود

میناب نیوز:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از حمایت عادلانه شاخه ها و انجمن های مختلف فرهنگی و هنری خبر داد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، علیرضا درویش نژاد ضمن تأکید بر ظرفیت های مناسب، مختلف و متعدد فرهنگی و هنری در سراسر استان هرمزگان گفت: پیشرفت و توسعه متوازن فرهنگی و هنری در مناطق مختلف استان نیازمند سیاستگذاری راهبردی، بستر سازی مناسب، حمایت مستمر و نظارت مداوم می باشد.

وی افزود: حمایت های مالی به تنهایی راهگشای مشکلات و تضمین کننده پیشرفت نیست و قبل از آن می باید زمینه های تحول و تغییر فکری مناسب با سیاست ها و راهبردهای کلان را مهیا و تبیین کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به تشریح وضعیت فرهنگی در مناطق مختلف استان پرداخت و عنوان کرد: در بسیاری از شهرستان های استان توسعه و تحول فرهنگی در مراحل اولیه و ابتدایی می باشد و بسیاری از شاخه ها و ریشه های هنری به صورت شایسته ای فعال نیستند و نیاز است در قدم اول برنامه ریزی جهت بسترسازی فرهنگی و هنری صورت گیرد.

درویش نژاد اظهار داشت: انسجام، قانونمندی، هدفمندی، طرح و برنامه داشتن از شرایط اصلی حمایت می باشد و انجمن های فرهنگی و هنری می باید به شرایط مورد نظر نزدیک شوند.

وی یادآور شد: کمک و حمایت از گروه های فرهنگی و هنری نیز از طریق انجمن ها و تأیید واحد تخصصی در اداره کل و با توجه به کیفیت فعالیت آن ها انجام می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و راشاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد: اگر مشاهده می کنید برنامه های فرهنگی و هنری در برخی از حوزه ها به تناسب دیگر حوزه ها بیشتر می باشد به خاطر گستردگی و شمولیت آن انجمن، داشتن طرح و برنامه و پی گیری مستمر می باشد.

وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این توانایی را به لحاظ مالی ندارد که به همه درخواست ها جواب مثبت دهد و با توجه به اولویت ها، ضروریات و نیاز جامعه؛ حمایت ها صورت می گیرد و ضرورت دارد گروه های هنری و انجمن ها بخشی از نیازهای خود را از طریق ادارات و نهادهای دیگر و مشارکت بخش خصوصی تأمین کنند.

 

 

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 258

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge