امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

هرمزگان می تواند پایتخت جریان های فرهنگی و دینی باشد

میناب نیوز:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اسلامی استان هرمزگان گفت: هرمزگان علاوه بر پایتخت اقتصادی، می تواند پایتخت جریان های فرهنگی و دینی باشد.

به گزارش میناب نیوز به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، علیرضا درویش نژاد که درخصوص همایش بین المللی امام سجاد(ع) در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: متأسفانه توجه به مسائل اقتصادی و تجاری هرمزگان بیش از فرهنگ و هنر است و این عدم توازن می تواند در آینده مشکلات و معضلات فراوانی را در سطوح مختلف اجتماع به وجود آورد.

وی به سال اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص لزوم پیوست فرهنگی برای پروژه های اقتصادی، چراغ راهنمایی بود که آن چنان شایسته اجرا و عملی نگردید و اجرای آن برای استان هرمزگان ضرورتی دو چندان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان سهم دستگاه های اقتصادی و تجاری را در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی چندان قابل توجه ندانست و اذعان کرد: اگر بستر فرهنگی یک تحول اقتصادی از ابتدا لحاظ نشود پیشگیری از آسیب های آتی آن در بعد اجتماعی، انسانی، محیط زیست و … غیرقابل کنترل خواهد بود و به قدرت می توان گفت فرهنگ سازی وظیفه اول متولیان پروژه های اقتصادی است.

درویش نژاد با اشاره به ظرفیت های فرهنگی استان هرمزگان، گفت: برگزاری جشنواره ها، کنگره ها و همایش های بین المللی و ملی هم چون کنگره امام سجاد(ع)، شعر و داستان جوان کشور، تئاتر ملی کودک و نوجوان رضوی، فیلم فجر، موسیقی فجر و … می تواند استان هرمزگان را به پایتخت جریان های فرهنگی و دینی تبدیل کند و لازمه آن این است که این گونه فعالیت ها مورد حمایت بخش های مختلف قرار گیرد و سهم بیشتری در مشارکت اجرای برنامه ها داشته باشند.

 

 

 

 

 

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 279

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge