امروز: جمعه 28 ارديبهشت 1403 برابر با 17 می 2024

آغاز کوچ یکهزار و 524 زنبور دار استانهای سردسیر به هرمزگان

میناب نیوز : معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهادكشاورزي هرمزگان گفت: كوچ زنبورداران ده استان بزرگ و سردسير كشور به اين استان آغاز شده است.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان ابراهيم طغرلي ، اظهار كرد: همه ساله با آغاز فصل زمستان بيش از يكهزارو 524 زنبوردار از استانهاي مازندران، لرستان، كرمان، فارس، خراسان شمالي و رضوي، آذربايجان شرقي و غربي و اصفهان به هرمزگان كوچ مي كنند.

وي با اشاره به كوچ سال گذشته يكهزارو 500 زنبوردار با 350 هزاركلني زنبور عسل به اين استان افزود: با توجه به بارندگي هاي مناسب پاييزه ، افزايش اين تعداد در زمستان امسال حداقل بين 10تا20 درصد قابل پيش بيني است.

به گفته وي زنبورداران مهاجر براي استفاده بهتر از شهد گلهاي وحشي به خصوص درختان كنار و همچنين باغهاي مركبات و نخلستانها و مزارع كلزا در ارتفاعات ، دامنه ها و حاشيه باغها در شهرستانهاي حاجي آباد، رودان، پارسيان، بندرعباس و ميناب مستقر مي شوند.

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهادكشاورزي هرمزگان يادآورشد: زنبورداران مهاجر پس از چهار ماه سكونت در هرمزگان پايان اول ارديبهشت ماه سال آينده عرصه های جنگلی، کوهستانی و باغي اين استان را به مقصد استان خود ترك مي كنند.

طغرلي خاطرنشان ساخت طي اين مدت (استقرار كلني هاي زنبور عسل) خدمات لازم و مورد درخواست با كمك تعاوني زنبورداران هرمزگان و اداره كل دامپزشكي اين استان به آنان ارائه مي شود. هرمزگان یک میلیون و صد هزار هکتار عرصه جنگلی کوهستانی، مرتع و ساحلی پوشیده از انواع درختان کرت، کهور و کنار و درختچه هاي ديگر و همچنين 60 هزار هكتار باغ مركبات، نخلستان، انبه و صدها هكتار مزرعه كلزاز از شرایط مناسبی برای پرورش زنبور عسل برخوردار است.

استان هرمزگان نيز با دارا بودن ايستگاه توليد و پرورش ملكه زنبور عسل داراي ۷۰ زنبوردار بومی با هشت هزار کلنی است كه ميزان توليد عسل آنها در سال نزديك به 80تن اعلام شده است

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1390

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge