امروز: جمعه 28 ارديبهشت 1403 برابر با 17 می 2024

استاندار هرمزگان: پیشرفت و توسعه امروز حاصل زحمات دیروز و امروز معلمان است

میناب نیوز:استاندار هرمزگان در مراسم بزرگداشت روز معلم با بیان اینکه پیشرفت و توسعه امروز حاصل زحمات دیروز و امروز معلمان است، گفت: معلم اندیشه آموز و پرچمدار دانایی و توانایی در جامعه است.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در مراسم بزرگداشت روز معلم ضمن تبریک این ایام ، روز معلم را متعلق به تمام شیفتگان مکتب انقلاب اسلامی، نظام شکوهمند دینی و تمام افرادی که دل در گروی اندیشه های اسلام و نظام اسلامی دارند دانست و اظهار داشت: جایگاه معلم بدون شک جایگاهی ارزنده و اندیشه آموز است و در شأن و جایگاه معلم همین بس که پایگاه اندیشه آموزی در جامعه می باشد.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: معلم تنها کسی است که در مقابل چراهای تشنگان علم و دانایی، عالمانه و با نگاهی برخواسته از عمق دانایی پاسخگوست.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه معلم هدیه کننده دانایی به جامعه است؛ ابراز داشت: هدیه دانایی توسط معلمان به جامعه بیانگر و نشانگر سرآمدی آنهاست.

وی از معلم به عنوان پرچمدار فرهنگی دانایی و توانایی در جامعه یاد کرد و افزود: هیچ جامعه ای بدون داشتن نسلی دانا نمی تواند به اهداف خود دست یابد و امروز معلم پرچم پرافتخار دانایی، توانایی، پیشرفت، رشد و خودکفایی جامعه را در ایران اسلامی به اهتزاز درآورده است.

عزیزی با بیان اینکه بدون شک توفیق پیشرفت و توسعه حاصل دسترنج و زحمات دیروز و امروز معلمان است، اذعان کرد: پرچم توانایی ملت بزرگ ایران در سایه تلاش، سختکوشی و احساس مسئولیت بی دریغ معلمان برافراشته است.

وی با بیان اینکه معلمان امروز و دیروز با تاسی از اندیشه های دینی راه و رسم چگونه سعادتمند شدن را به جامعه آموخته و می آموزند، گفت: بسیاری از کسانی که در این مسیر گرانبها سعادتمند شده اند توفیقات بزرگی را کسب کرده اند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه هیچ جامعه ای بدون نگاه عمیق به آینده نمی تواند افق های پیش روی خود را به دست آورد و قله های مورد نظر را فتح کند، یادآور شد: هر جامعه ای که می خواهد به سعادت معنوی، عزت و پیشرفت برسد باید به آموزش و پرورش نگاه بنیادی داشته باشد.

وی متذکر شد: هیچ جامعه ای نمی تواند مسیر تکاملی را درست طی کند مگر اینکه به نقش و جایگاه آموزش وپرورش و معلم نگاه درستی داشته باشد.

عزیزی آموزش و پرورش را كانون اصلىِ ساختن و پرورش دادن انسان كارآمد دانست و تصریح کرد: اگر انسان کارآمد نیاز نخست جامعه برای تحول و پیشرفت باشد باید به نقش پررنگ و تاثیرگذار آموزش و پرورش در این راستا توجه جدی داشت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه فرهنگیان و معلمان پرچمدار اخلاص، تواضع، فروتنی، تقوا و پارسایی هستند، گفت: حفظ و توسعه قله های پیشرفت و عمق بخشی به توفیقات در سایه توجه به مقام معلم است.

عالی ترین مقام اجرایی استان هرمزگان در ادامه ضمن تقدیر از حرکت رو به رشد و دستاوردهای آموزش و پرورش استان در شاخص‌های ملی، به شعار سال اشاره کرد و بیان داشت: قطعاً رسالت معلمان در تبیین  شعار حماسه سیاسی و اقتصادی رسالتی بس عظیم است که باید نقش خود را در این مهم ایفا نمایند.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تمام دستگاه های اجرایی استان باید خود را حامی و پشتیبان آموزش و پرورش بدانند و در مقابل تقویت این مجموعه احساس مسئولیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال رسیدن به تمام قله های بزرگ و پرافتخار از طریق نگاه جامع به فرهنگیان هستیم، افود: بدون تردید ایران اسلامی خودش را در بلندای توفیقات بزرگ می بیند و این توفیقات مدیون نگاه اعتقادی، ایستادگی، پایداری و پارسایی است.

رییس شورای آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود حضور حداکثری و حماسی مردم در پای صندوق های رای را یکی از جلوه های بارز و برجسته خلق حماسه سیاسی دانست و ابراز داشت: انتخابات مظهر وتجلی اراده ملت و یک ظرفیت بی نظیر برای تعیین سرنوشت ایران اسلامی است، بنابراین حضور و دعوت به حضور حداکثری یک تکلیف اعتقادی و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری برای خلق حماسه سیاسی است.

گفتنی است همزمان با سالروز بزرگداشت معلم، بیست‌و‌نهمین یادواره مقام معلم با حضور استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، و جمعی از مسئولان برگزار و معلمان نمونه کشوری و استانی تجلیل شدند، ضمن اینکه در این آیین تمبر یادبود معلمان نمونه نیزرونمایی شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1730

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge