امروز: چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 برابر با 15 می 2024

برگزاری دومین جشنواره نارنگی سیاهو

میناب نیوز:جشن نارنگی سیاهو در روستای سغ برگزار شد.

به گزارش میناب نیوز، جشنواره نارنگی سیاهو در روستای سغ دهستان سیاهو برگزار شد.

دراین جشنواره رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ،ناصر حیدری پوری  هدف از این جشنواره رامعرفی دهستان سیاهو به لحاظ داشتن نارنگی منحصر بفرد در کشور و حتی دنیا وبی نظیر بودن طعم و مزه و کیفیت این نوع نارنگی عنوان کرد و همچنین گفت: نارنگی سیاهو به علت داشتن کیفیت بالا از شهرت ملی و فراملی برخوردار است و در بازارهای جهانی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و اروپای شرقی محبوبیت زیادی دارد.

و ی افزود: آنچه مهم است اینکه بتوانیم با فراهم کردن بسترلازم، از استعدادهای منطقه در بحث آب و خاک استفاده بهینه کنیم.

 وی تصریح کرد: در این راستا بمنظور معرفی شایسته این محصول و باهدف توجه جدی به حفظ و توسعه‌ گونه‌های نارنگی در این منطقه خوش آب و هوا باید زمینه‌ معرفی بیشتر این محصول فراهم شود و برگزاری جشن محصول نیز با همین هدف برگزاری شده است.  

حیدری پوری اظهار امیدواری کرد:با برگزاری این جشنواره که با حضور نمایندگان رسانه ها و مدیران بخش های مختلف برگزار شد ،سایر مشکلات و چالش های سیاهو نیز مورد توجه قرار گرفته و زمینه عمران و توسعه این منطقه و رفع کمبودهای آن فراهم شود.

 وی گفت:اشتغالزایی،ارزآوری، اتکا به تولید و ارائه محصول کیفی و سالم از مزایایی توسعه باغات مرکبات است .  

شایان ذکر است: محصول نارنگی سیاهو حدود دو هزار هکتار از باغات این دهستان را به خود اختصاص داده است واین محصول به دلیل شرایط اقلیمی خاص منطقه ،ارتفاع از سطح دریا ،میزان تابش نورخورشید وآب شیرین چشمه ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و چنانچه همین رقم نارنگی محلی سیاهو در سایر مناطق کشت کرد این کیفیت را نخواهد داشت.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 450

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge