امروز: شنبه 29 ارديبهشت 1403 برابر با 18 می 2024

بنادر شرق هرمزگان به تجهیزات داخلی مقابله با آلودگی دریایی مجهز شد

میناب نیوز : مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بنادر شرق این استان به اقلام و تجهیزات مرتبط با واکنش سریع و مقابله با آلودگی و حفاظت از محیط زیست دریایی تولید شرکت‌های دانش‌بنیان تجهیز شد.

به گزارش میناب نیوز ، حمیدرضا محمدحسینی تختی اظهار کرد: مطابق با مقررات و قوانین ملی و بین‌المللی از جمله کنوانسیون مارپل، بنادر شرق استان اقدام به تجهیز اقلام مقابله با آلودگی و حفاظت از محیط زیست دریایی کرده که بخش عمده این تجهیزات با تکیه بر دانش متخصصان داخلی ساخته و تولید شده است.

وی این اقلام را شامل پدهای جاذب، سوربنت، بوم و انواع تجهیزات ایمنی مقابله با حوادث دریایی اعلام کرد و در خصوص اهمیت تجهیز بنادر به این اقلام گفت: با توجه به صادرات مواد نفتی از پایانه‌های بنادر شرق هرمزگان و احتمال وقوع حوادثی مانند آلودگی دریا با این مواد و تبعات غیرقابل جبران این حوادث، تجهیز و تکمیل مورد نیاز برای پیشگیری از حوادث احتمالی امری ضرروی است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: در راستای تدوین دستورالعمل‌ها و مقررات ایمنی و بین‌المللی از جمله کنوانسیون مارپل به منظور افزایش ضریب ایمنی و اطمینان از رعایت استانداردهای زیست محیطی و پیشگیری از حوادث مخرب زیست محیطی در زمان عملیات تخلیه و بارگیری مواد نفتی و غیرنفتی تعدادی از اقلام مرتبط با این حوزه خریداری و در مواقع نیاز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی‌ها در سال ۱۹۷۳ با برگزاری کنفرانس بین‌المللی آلودگی دریا توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی  ( IMO) به تصویب رسید. این مقررات دربرگیرنده منابع گوناگون آلودگی ناشی از کشتی‌ها بوده و هدف اصلی آن حذف آلودگی عمدی محیط زیست دریا به وسیله نفت و سایر مواد مضر و کاهش تخلیه چنین موادی به صورت عمدی و یا غیرعمدی از طریق اعمال قوانین و مقررات بر کشتی‌ها و بنادر است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3631

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge